Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt nya serverrum!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har byggt färdigt med nya serverrum nu Givetvis flest macar! Kika gärna på det här: http://benjamindesign.se/?p=270

Vore kul med lite åsikter!

Haha, fyfan va ghetto! Nice!

/ CJ

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-22 13:35

Snygg UPS

Tack!

Trodde man skulle ha upphöjt golv i serverrummet för att undvika katastrof vid minsta lilla översvämmning. Eller i alla fall inte ha en naken UPS stående på betonggolvet i källaren...

Men ändå, najs, riktigt najs...

Ursprungligen av Hagelin:

Trodde man skulle ha upphöjt golv i serverrummet för att undvika katastrof vid minsta lilla översvämmning. Eller i alla fall inte ha en naken UPS stående på betonggolvet i källaren...

Men ändå, najs, riktigt najs...

Där sa du något. Fast det är faktiskt en en 3dm hög upphöjning där UPS:en står + brunn i rummet utanför + så ligger lokalen 85 meter över havet

Ursprungligen av Hasselgren:

Där sa du något. Fast det är faktiskt en en 3dm hög upphöjning där UPS:en står + brunn i rummet utanför + så ligger lokalen 85 meter över havet

Se där ja, då stryker vi den punkten och du passerar inspektionen helt utan anmärkningar.

Kul att se! Vi ska köra en rack-städning typ nästa vecka (fullt nu!) och därefter är det min tur att skapa en tråd!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-23 21:36
Ursprungligen av Björnström:

Kul att se! Vi ska köra en rack-städning typ nästa vecka (fullt nu!) och därefter är det min tur att skapa en tråd!

Ser jag fram emot!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-22 15:44

Jesus...

Ursprungligen av Wire:

Jesus...

Jesus vad bra antar jag att du menar!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-22 17:11
Ursprungligen av Hasselgren:

Jesus vad bra antar jag att du menar!

Du behöver inte anta. Det var precis så jag menade.

<spoiler>Obs offtopic</spoiler>
Vad gillar ni min Java-server?

Ursprungligen av David Slättne:

<spoiler>Obs offtopic</spoiler>
Vad gillar ni min Java-server?

Ömh? Vad har jag missat?

Ursprungligen av Hasselgren:

Ömh? Vad har jag missat?

Äh förlåt mig! Jag drabbades av humor och hann inte hejda mig.
För att återknyta till trådens egentliga fokus så tycker jag det är intressant med praktiska serverlösningar. Du får gärna utveckla hur du byggde UPS'en.

/mvh David

Smart att bygga en egen UPS ...
En 600W Inverter för 990kr
Och ett par bilbatterier ... vad kan det kosta?
Det måste ju också till en 12V laddare med bra underhållsladdning för att behålla krämen i batterierna.

Vad kostar en UPS som klarar 600W?

Ursprungligen av David Slättne:

<spoiler>Obs offtopic</spoiler>
Vad gillar ni min Java-server?

Min konsument-Krups känns väldigt mesig just nu

Yes, det krävs också ett relä och lite gejer som på några millesekunder byter över strömmen till inverten. Jag kan lägga upp mitt arbete så kan ni se hur jag har löst det. Men egentligen är det ruggigt enkelt.

Ursprungligen av Hasselgren:

Yes, det krävs också ett relä och lite gejer som på några millesekunder byter över strömmen till inverten. Jag kan lägga upp mitt arbete så kan ni se hur jag har löst det. Men egentligen är det ruggigt enkelt.

Gör gärna det. Jag är nyfiken!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-23 17:12

Jag är mäkta imponerad av UPS'en Jag är också intresserad av din lösning. En pdf med pedagogisk info kanske?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-23 18:16

Serverrummet såg ju ganska snyggt ut. Hela monteringen på väggen påminde hur det såg ut för VaCUm och mig...

1
Bevaka tråden