Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store Sverige nere (2006-11-22)

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 23:26

Japp, så är det. Men varför!?

EDIT: Amerikanska Apple Store är inte nere?

Senast redigerat 2006-11-23 00:30
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-22 23:28

Prisjustering kanske?
iSight tillbaka? Fast det kanske den är sedan länge?

Illa jag som just skulle köpa en Macbook Pro och tänkte testa 99bonus, men det gick inte
Nån som vet hur länge Applestore varit nere och hur lång tid det brukar ta innan den är uppe igen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 23:36

No idea man, just saw the news and hit the button

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-22 23:41

Det verkar som att alla affärer i Europa är nere. Det är väl förmodligen någon form av site-underhåll. Japan och Australien var inte nere. Det vore i och för sig trevligt med en prisjustering med hänsyn till den försvagade dollarkursen.

Johan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 23:44

Airport/iSight?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-22 23:52

Vet inte om vi får se ngn ny Airport Extreme innan den uppgraderas till att stödja pre-n som det påstås finnas i de senare intel-macarna. Det är nog de här pre-n korten som stökar till det med wifi anslutningarna i iMac c2d. Jag tror att både Airport Extreme och iSight kommer att omarbetas helt i samband med att de uppdateras för att klara av EU-kraven. (Helt egna gissningar utan något som helst stöd nåfonstans)

Johan
Edit: stavfel

USAs stängs iofs alltid ner sist.
Men tiden känns fel för en uppdatering just nu. . .

Sjukt vilken dålig timing man har. Har inte handlat en Appleprodukt sen 2000 typ och nu har jag för en gångs skull en fet plånbok som bara väntar på att få köpa... och då får man inte...
Så åter till min fråga: Vet någon hur lång tid sånt här brukar ta? Ska jag vänta eller gå och lägga mig är väl kanske frågan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 23:58
Ursprungligen av reinventor:

Sjukt vilken dålig timing man har. Har inte handlat en Appleprodukt sen 2000 typ och nu har jag för en gångs skull en fet plånbok som bara väntar på att få köpa... och då får man inte...
Så åter till min fråga: Vet någon hur lång tid sånt här brukar ta? Ska jag vänta eller gå och lägga mig är väl kanske frågan.

Tar väl aldrig mer än en timma - det är värt å vänta Dessutom kan du ju ringa in..

Ursprungligen av boris91:

Tar väl aldrig mer än en timma - det är värt å vänta Dessutom kan du ju ringa in..

Åh, Tack! Då hänger jag kvar här

Inte bara i sverige - i hela europa!!!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-23 00:19

Det har Johan (#6) redan påpekat. Ska nog ändra namnet på tråden.

EDIT: sådärja, ändrat namnet.

Ursprungligen av David Giese:

Inte bara i sverige - i hela europa!!!!

Fast Finland har varit uppe en timme och om det är valutajusteringar borde väl de vara med bland euro-länderna. Fast man kan ju undra vad andra ska få som inte finnarna ska få. Eller har de redan fått????

Ja ja.. jag får väl hoppas att de gör en bra uppdatering som passar mig då. Macbook Pro är ju nyligen uppdaterad, men de kanske gör något åt Mac Minin som jag tänkte passa på att köpa i kombinerad Julklapp och födelsedagspresent åt min far på samma gång. Hoppas hoppas...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-23 00:24

Nu har du ju också lika många inlägg som din ålder! Gratulerar..

Ha ha! Tack!
Nu e re kört dock, fyller straxt 40 och knep ju just det inlägget :rolleyes:

BTW: Nu när jag ändå får lite extra tid att tänka igenom mitt köp. Rekommenderas det att köpa de minnesuppdateringar man vill ha direkt eller tjänar man på att fixa det i efterhand?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-23 00:32

Min åsikt är iallafall att det är bättre å köpa direkt från Apple , då dom ändå sänkt minnespriserna rejält - blir ju också smidigast. Plus att det är så bökigt att uppgradera en Mac Mini. Men det är bara min åsikt, som sagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-23 01:24

Så finland var nere tidigare ikväll?

Reinventor, se där en till som fyller år

Sverige uppe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-23 01:30

Den enda skillnaden jag ser är att det står på spanska,,, oklart..

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6664045/wa/PSLID?mco=A92D15A0&nclm=MacPro&wosid=tM1V3Clx3NNV2HwVxJqf147JhcJ

Hasta 3 TB de capacidad
Instala hasta 4 unidades de disco duro de 750 GB en cuatro bahías Serial ATA de 3 Gb/s independientes utilizando un nuevo sistema de conexión directa sin cables.

Senast redigerat 2006-11-23 01:50
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-23 06:59

Jätteskumt.... Tror då att dom laddade upp nytt info till servern, för att visa den senare helt enkelt. Annars skulle det nog vara lite för oannonserat för Apple

Ursprungligen av Fredric:

Den enda skillnaden jag ser är att det står på spanska,,, oklart..

Det är inget nytt... Mac Pro-sidan har varit på spanska länge... Det har redan diskuterats i ett par andra trådar som handlar om "Apple Store nere".

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 16:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är inget nytt... Mac Pro-sidan har varit på spanska länge... Det har redan diskuterats i ett par andra trådar som handlar om "Apple Store nere".

http://www.99mac.se/applestore/106639-applestore-kan-inte-stava-till-vaelj.html

1
Bevaka tråden