Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVD och Quicktime

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite osäker på om det sker förändringar till det bättre med att Svenska Dagbladet kör Quicktime... idag har man 3 inslag som ligger ute i Quicktime, tidgare så dominerade Real Video och WMA, Kultur/nöje, Utrikes och Sport tycks ha kvar Real och WMA - tog en skärmdump av inrikesinslagen som är i QT:

Återstår att se om dom är på väg att köra QT fullt ut, rent personligen så hoppas jag att det blir QT till 100%... bättre, snyggare kan aldrig vara fel.

Olle@mac

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 18:34

Aldrig att man låter in någon mjukvara från Real in i datorn! Quicktime är absolut smidigast när man ska kolla på strömmat video på nätet, tycker jag. Och skönt att folk börjar övergå till Quicktime

Uff.. betyder det att SVD använder Macar på redaktionen? Vet att Aftonbladet gör det, men inga andra.

"Aldrig att man låter in någon mjukvara från Real in i datorn!"

Varför då?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 21:53
Ursprungligen av sventa46:

"Aldrig att man låter in någon mjukvara från Real in i datorn!"

Varför då?

För att det är så himla dålig mjukvara. Å så fick jag spam hela tiden, (från Real) sista gången jag hade deras grejer på pezen..

Svd kör blandat med Pc och Mac. Minns ej hur många av vardera, men tyvärr mestadels PC

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-22 20:42

Glädjande (och förvånande!) att någon (i MS-Sverige) valt det bästa formatet som finns Om dom dessutom kör H264 i sina .mov-väskor så har dom verkligen fattat galoppen och har näsan riktad mot framtiden. QT kommer starkt och Flash-video exploderar. För en gångs skull dallrar MS-kolossen på sina lerfötter. Real är döende (vem sörjer?)

(Man kan prodda .mov-filer på PC alldeles utmärkt. QT's streamingservermjukis (gratis) är också klockren på PC)

Tyvärr funkar SVD's webb-teve med Safari Inte för mig i alla fall - Firefox funkar.

Det var väldigt bra bildkvalitet i SvD QuickTime-filmer! Tycker annars det verkar som om QuickTime är på tillbakgång!? Men H264 ger ju fantastisk kvalitet i måttliga filstorlekar, och det borde ju vara ett vinnande koncept!

Hur är det på tidningarna nuförtiden? Inte är dom väl helt Maclösa?

1
Bevaka tråden