Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är och var finns Quitembp?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada,

Jag har en MBP som jag köpte i februari 2006 och som många andra med mig som beställde väldigt tidigt hade jag problem med ett gnisslande ljud.

Tänkte då lämna in den och få moderkortet utbytt, men var mitt uppe i mitt examensarbete och hade därför inte tid att vara utan dator. När sedan x-jobbet var färdigt i början av juni slutade datorn att gnissla helt plötsligt...

Jag tänkte att alla olika uppdateringar jag gjort tillslut hjälpt...

Fram till nu, den har börjat gnissla igen och denna gång ännu högre!

Även denna gång kan jag inte lämna in den, befinner mig i Dublin för ytterligare studier och är väldigt beroende av datorn. Har dock läst om ett litet program, Quitembp, som ska minska oljuden.

Skulle vara tacksam om någon skulle kunna förklara vad programmet gör och var jag kan ladda ned det. (det borde vara freeware?)

  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 19:20

http://www.macupdate.com/info.php/id/21714

QuietMBP är ett program som ser till att datorn aldrig "slutar jobba" eftersom det oftast är då ljudet uppstår. det fungerar på min MBP även om det gör att den blir lite varmare.

En fråga dock: Uppstår ljudet även om du har strömsladden i??

Ursprungligen av olofhs:

En fråga dock: Uppstår ljudet även om du har strömsladden i??

Det låter mest hela tiden oavsett om jag har strömsladden i eller inte... Jag kan trycka med ett finger på metall-listen ovanför F12 så försvinner ljudet temporärt.

Ska ladda ned Quitembp nu och testa.

Tack för länkarna! (Man kan alltid lita på detta forum!)

1
Bevaka tråden