Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att ta av mitt batteri på MPB...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 17:51

Hej !
Det är så här att jag har problem att avlägsna batteriet från min MBP. Jag har läst i manuell att när man drar i dem två "switcharna" ska batteriet skjutas upp lite. Men jag har märkt att på min dator så har det bara skjutits upp minimalt.

Då é min fråga är det några andra MPB användare som har samma problem som mig och hur ni får upp batteriet utan att använda våld?
Jag har försökt att skaka på den och hoppas att batteriet ska ramla ut men ack, det fungerade inte.:'(

Peace Out

  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 17:10

Ingen som har något förslag ?

Själv har jag inget problem - det åker ut tillräckligt för att man ska kunna ta tag i det.

Hr du försökt att ha den "stående på öppnngskanten" och efter att du dargit tillbaka "switcharna" vippa den mot batteriets håll? (Var det begripligt??!?!?) Gör jag det så faller batteriet ut. Så gör det i knäet eller på annat mjukt ställe

Det är inte så att du har ett batteri som återkallats av Apple?
Sony har ju tillverkat ett par miljarder (lätt överdrift) som inte borde kommit ut på marknaden. En del användare har varit med om att dessa defekta batterier svällt något vilket resulterat i dels att batteriet fastnar, dels att musknappen blir svår att trycka ner.

Gå till https://support.apple.com/macbookpro15/batteryexchange/ och fyll i namn, serienummer på datorn och serienummer på batteriet. Är det ett batteri som ska bytas så får du veta det direkt och kan fylla i adress. Därefter skickar Apple ut ett nytt till dig.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 18:01

Jag fick ut den med lite muskler !!! Fick använda mig av tjejens smink spegel som har sugproppar. Sedan satte jag fast d på batteriet och drog ut d... så d löste sig, inga trasiga delar.
tack för all hjälp i alla fall !!!

1
Bevaka tråden