Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ACD Skärmar med IR kommer

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nej detta är inget rykte, inte heller är det någon analytiker som tänkt ut det ... nä det är lila jag som gjort det och jag skall förklara varför ...

På alla Mac Pro så är faktist FrontRow redan installerat och ligger som ett program i /System -> Library -> CoreServices ... ?

Varför gör det detta ? ... om nu inte Mac Pro stödjer frontrow så bör väll likt PowerMac eller deverse G4 or inte Frontrow vara installerat ...

och varför finns Frontrow med som ett install-option på Mac Pro Restore DVD ?

så låt oss gräva djupare i detta ..

Dubbelklickar man i programet så skapas två raporter i Console logen
Bootstrap not privileged and No Remote Present

detta säger oss att FrontRow är redan "Enablat" på alla Mac Pro men eftersom datorn inte hittar någon Apple IR så körs inte FrontRow igång ...

Så "om" en ACD skärm med inbyggd IR skulle anslutas till Mac Pro så skulle FrontRow rulla på hur bra som helst ... jag vill notera att programet inte söker efter någon iSight uta "endast" efter IR ...

detta säger oss också att vi kan "lura" OS X att det finns en IR ansluten utan att patcha OS X och utan att riskera att förstöra något ...

Jag har postat en länk till hur man gör detta här ..
http://www.99mac.se/nyhetstips/108038-aktivera-frontrow-pa-mac-pro-utan-frontrow-enabler.html#post770490

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-21 10:23

Låter smart

Fast IR kan ju iofs komma i Mac Pro Quad Core till ex.

Ursprungligen av boris91:

Låter smart

Fast IR kan ju iofs komma i Mac Pro Quad Core till ex.

visst kan det komma till Mac Pro Quad Core men ... varför skulle det då vara färdig installerat och nästanfungerande på levererade Mac Pro ???

självklart har det med det faktum att det kommer ACD skrämar med IR ...

själv skall jag testa efter jobbet ...:D

Intressant.

Det kan nog bli så att skärmarna kommer med ir samt isight

  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 13:13

Vad är ACD skärmar? (eller är det ADC?)

Ursprungligen av elsevero:

Vad är ACD skärmar? (eller är det ADC?)

ACD = Apple Cinema Displays 20 , 23 eller 30 tum ..

www.apple.com/displays

IR-mottagare och iSight brukar man ha en per dator, inte en per skärm.

Ursprungligen av Hagelin:

IR-mottagare och iSight brukar man ha en per dator, inte en per skärm.

Hagelin, Hagelin .. think different ..;)

Ursprungligen av Tussen69:

Hagelin, Hagelin .. think different ..;)

I fallet IR-mottagare så är det en såpass billig och nästintill osynlig komponent att de skulle kunna peta in en sådan i varje skärm utan att det spelade någon roll, men jag har svårt att tro att de slänger in en iSight i varje skärm. Och om de ändå ska sälja separata iSights så verkar det vara ett naturligare ställe att peta in en IR-mottagare. Alltså, det som kommer är en uppdaterad iSight med IR-mottagare, bundlad med en Apple Remote. Think Different.

Ursprungligen av Hagelin:

I fallet IR-mottagare så är det en såpass billig och nästintill osynlig komponent att de skulle kunna peta in en sådan i varje skärm utan att det spelade någon roll, men jag har svårt att tro att de slänger in en iSight i varje skärm. Och om de ändå ska sälja separata iSights så verkar det vara ett naturligare ställe att peta in en IR-mottagare. Alltså, det som kommer är en uppdaterad iSight med IR-mottagare, bundlad med en Apple Remote. Think Different.

mkt möjligt ...

YES !

Ett alternativ är ju en bluetooth-fjärr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-21 15:59

När vi ändå spekulerar...

Jag tycker det vore smart av Apple att slänga in både iSight och IR. Ingen av dessa skulle höja tillverkningspriset nämnvärt. Varje mobil har ju inbyggd kamera! Det är ju bara ett chip och billig fast optik...

Poängen skulle vara att jag ges ett bra skäl att köpa den lite dyrare Apple-skärmen istället för de otaliga billiga andra platta skärmarna som finns. Bättre Apple-mervärde!

Tycker bara att det känns "onaturligt" i de fall då man har dubbla/trippla ACD kopplade till en Mac Pro eller en ACD kopplad till en MacBook.

Ursprungligen av Hagelin:

Tycker bara att det känns "onaturligt" i de fall då man har dubbla/trippla ACD kopplade till en Mac Pro eller en ACD kopplad till en MacBook.

Varför ? kan du tänka dig vilka sköna Widgets det skulle komma ...

Clothbooth .... en virtuel klädeshytt där du kan se dig själv från flera vinklar

själv vill jag personligen ha en extern iSight med inbyggd IR eftersom jag redan har en ACD 23" som jag pyntat 11.000 kr för ...

1
Bevaka tråden