Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera FrontRow på Mac Pro UTAN Frontrow Enabler

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla vet vi hur hemsk FrontRow enabler kan vara mot ens kära Mac .. många har vi blivit av med både menyn och operativet ...

för oss "stackare" som köpt Mac Pro så fick vi ju aldrig något FrontRow ..

nu verkar det dock som om någon löst detta ...

http://www.macosxhints.com/article.php?story=2006110314322775

lycka till!

PS. Om du har en BlueTooth Mighty Mouse så skall du följa ovanstående instruktioner i länken och sedan göra följande instruktionerna i nedanstående länkar

http://www.tuaw.com/2006/11/14/enabling-front-row-on-your-mac-pro-bluetooth-mighty-mouse-edit/

http://www.tuaw.com/2006/11/13/tuaw-tip-how-to-enable-front-row-on-the-mac-pro/

DS

Senast redigerat 2006-11-21 12:57
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-21 09:22

Deja vu

Riktigt coolt tips!

"As usual, do a complete backup before proceding, just in case something should go wrong.

Case 1: You use an Apple mouse (eg the Mighty Mouse provided with your Mac Pro).

In Finder, choose Go > Go to folder and open /System -> Library -> Extensions -> AppleHIDMouse.kext -> Contents. Select Info.plist, do a Get Info (Command-I), and change the owner to you. Open it with Apple's Property List Editor or Plist Edit Pro. Unfold Root -> IOKitPersonalities. Select M19-0a, then click on the New Child button. Change the New item key to HIDRemoteControl, select it (HIDRemoteControl) and change its class from string to boolean (value = true). Do the same with M19-0b and M19-1: new child HIDRemoteControl, boolean = true.

Save the plist file. Open its Get Info window again, and set the owner back to system. Go to /System -> Library. Delete Extensions.kextcache and Extension.mkext (these are cache files that will be rebuilt at boot). Reboot.

"

Blev dock lätt illamående låter precis som anvisningarna för att hacka runt i Regedit i Windows. :eek: Jag trodde jag hade lämnat sånt bakom mig

En stilenlig "reboot" i slutet till och med
Jag hör historiska vingslag susa eller är det fläkten <fniss>

Ursprungligen av Macsimal:

"Delete Extensions.kextcache and Extension.mkext (these are cache files that will be rebuilt at boot). Reboot. "

Vad fasiken, jag har ingen av dessa filer under /Library
Vad gör jag för fel!?

Jag tror jag väntar tills det följer med i Leopard - känns säkrare än att jag ska hålla på o fippla med känsliga filer i onödan

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag tror jag väntar tills det följer med i Leopard - känns säkrare än att jag ska hålla på o fippla med känsliga filer i onödan

At the World Wide Developers Conference 2006, Apple announced that the next generation of Front Row will be included with all versions of Mac OS X Leopard. It will be installed by default when any Mac is upgraded to Leopard.

mm sant men ..

jag vill säga att detta är inget likt vad FrontRow Enabler gjorde ..
FrontRow enabler Patchade mkt känsliga Karnel filer ... alltså kärnorna i OS X ... den patchade helt enkelt BezelServices.loginPlugin vilket är livsfarligt ...

vad detta gör är helt enkelt att lägga till några simpla Bollean värden i vad man kan säga är motsvarigheten till regedit ... hur detta skulle kunna vara farligt kan jag inte se ... men självklart skall man göra en kopia på filen innan man ändrar den ..

fast å andra sidan så har Apple sagt att FrontRow kommer installeras på alla Macar .. men inte om det kommer fungera utan något extra tillbehör så som en IR ...

Senast redigerat 2006-11-21 12:45

Jag vill medella att jag prövade det jag själv tipsade om direkt när jag kommit hem från jobbet på min Mac Pro och det fungerade direkt! bara följa anvisningarna och starta om!

Ursäkta språket men det var JÄVLIGT enkelt ...

Yes!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 11:33

Har gjort det och det funkar perfekt. Installerade också Sailling Clicker och nu kan jag sitta i bästa stolen och göra allt med Joisticken på min Sony Eriksson K800i.

Enda problemet jag har är att jag kan inte starta upp bluetooth kontakten med Sailling Clicker från mobilen behöver tyvärr klicka på en Contect to mobil knapp.

Det är konstigt det har varit mycket enklare att fixa hacken så min K800 funkar med iSync etc. än att installera den medföljande programvaran på min jobb PC, det var för krångligt så jag struntade i det. Det fanns ju till och med en i Apple iställningen för bluetooth ett direktval för Remote mobil som funkade direkt fast inte för Front Row.

Ett Front Row problem som uppstod med fixet i Info.plist var att när jag bytte till en gammal en knappsmus så blev det probelm med Front Row.

Ursprungligen av ne100:

Har gjort det och det funkar perfekt. Installerade också Sailling Clicker och nu kan jag sitta i bästa stolen och göra allt med Joisticken på min Sony Eriksson K800i.

Enda problemet jag har är att jag kan inte starta upp bluetooth kontakten med Sailling Clicker från mobilen behöver tyvärr klicka på en Contect to mobil knapp.

Det är konstigt det har varit mycket enklare att fixa hacken så min K800 funkar med iSync etc. än att installera den medföljande programvaran på min jobb PC, det var för krångligt så jag struntade i det. Det fanns ju till och med en i Apple iställningen för bluetooth ett direktval för Remote mobil som funkade direkt fast inte för Front Row.

Ett Front Row problem som uppstod med fixet i Info.plist var att när jag bytte till en gammal en knappsmus så blev det probelm med Front Row.

ta ner en HID profil till din Mobil istället ... grymt mkt snyggare, grymt mkt enklare och fungerar perfekt med FrontRow ..

http://mobile.feisar.com/remotes.html

finns massor på den sidan ... pröva alla och se vilken som passar dig ..

Jag har inte ens någon Library/CoreServices mapp där frontrow ska ligga...

Såg felet själv nu... sorry. Filerna ligger i system/library inte i /library

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Jag har inte ens någon Library/CoreServices mapp där frontrow ska ligga...

Såg felet själv nu... sorry. Filerna ligger i system/library inte i /library

så då antar jag att det fungerar även för dig

japp!

1
Bevaka tråden