Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar två tecken...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, behöver lite råd om hur tangentbordet på en Powerbook 1,25 MHz ser ut på baksidan. Sitter det fast en flatbandskabel på baksidan. D.v.s är det fastlött och unikt för varje land eller är det så illa att moderkorten är specifika för olika länder. Frågar efter att jag noterat att på den PB 15" som jag ropat in på Tradera inte har/kan visa < och > allt beroende på att det är japanskt. I normala fall så ska det finnas en tangent till vänster om Z men det gör det inte på de japanska.

Tänkte därförr byta till ett svenskt tangentbord där alla unika svenska tecken finns med

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-20 12:47

Såg du inte länken jag skickade när du frågade om det förra gången?

Ursprungligen av Konrad:

Såg du inte länken jag skickade när du frågade om det förra gången?

Jo visst gjorde jag det men jag tyckte att det var lite oklart bland bilderna ifall flatbandskabeln kunde lossas både från tangentbordet och moderkortet. Vad jag är orolig över är om själva kabeln är landsspecifik. Om jag inte ser upp så kan jag rent teoretiskt råka få ett problem OM jag behöver en kabel som anpassats för Sverige. Tack föresten för länken, den kommer att komma till nytta. Har i alla fall begripit att > och < kan skrivas med ett löst externt tangentbord.

1
Bevaka tråden