Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra HDD-inspelare med stöd för Xvid mm...?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-20 00:23

Har just köpt en Thomson HDD-recorder för ca 2900:- på MediaMarkt. Med 160Gb HDD och stöd för Divx och Xvid i kombination med priset så hoppades jag att detta skulle vara ett bra köp.

Men njä.

Himla krånglig och ologisk att använda + att TV-tunern gav otroliga störningar (som inte fanns när jag kopplade antennen direkt till TV'n).

Vad finns det annars för bra HDD-recorders och gärna då med stöd för Xvid/Divx? 160Gb är väl lämpligt, samt med SMART och lätt handhavande. Har hört mkt om Pioneers produkter, men de kostar la fläsk och har inte stöd för ovan format?

LG Ska visst ha någon modell som heter hm... 177 någonting som ska ha stöd för Divx/Xvid men hur sjutton är den då? Känner mig, och har alltid känt mig - orolig för köp av prylar som inte kommer från de största märkena. Thomsonspelaren gav mig på något vis vatten på min kvarn. =/

Vad har ni och vad kan ni rekommendera?

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-11-20 00:32

Hittade den här i samma prisklass. En säljare sade att LG's produkter var riktigt "bra". Men vad är "bra"? Användarvänligheten, priset eller inspelningskvaliten mm? =P Han tipsade om en 80Gb RH-177, denna är alltså storebrodern. Finns under 3 papp såg jag.

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0309&categoryId=0309&parentId=03&modelCodeDisplay=RH188%28H%29&model=NOTHING

/Fredrik

Thomson är väl franskt? Dessutom mycket stort på kontinenten. LG är också stort samt koreanskt. Vilket som är bäst vete sjutton. LG står för Lucky och Goldstar, två märken som på 80-taöet stod för det sämsta skräpet på marknaden (Goldstars kompaktkamera var usel bortom all beskrivning, hörlurar och stereosystem inte mycket bättre).

Det bästa är väl att prova ordentligt innan köp.

Har en Philips, visserligen inte med Xvidstöd men jag hatar den pga det usla användargränssnittet.:mad:

Satsa asiatiskt! LG är säkert bra, Pioneer är bra det vet jag.

Tycker att resonemanget gäller de flesta teknikprodukter. Varför kan inte Europeerna fixa detta?

Man måste testa i butik innan man tar hem grejerna och riskerar att drunkna i en groteskt översatt manual.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-11-20 18:01

Denna kanske:
http://www.kiss-technology.com/?p=558&v=users
Kan kopplas in i lokalt nätverk för filöverföring och internetåtkomst. Fungerar ihop med Mac OS X. 2990:- på Siba med en 200 GB HDD.

  • Medlem
  • 2006-11-20 18:58

Den hade fått sisådär i några test. Krångligt handhavande bland annat. LG'n verkade inte heller ha fått så bra betyg. Måste man slå till på en dyr (?) Pioneer för att få bra saker tro?

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-11-20 19:02

Vilken Pioneer ska man ha, blir väl den nya rubriken... =P

/Fredrik

Såg en Pioneer annonseras av HiFi-butiken för 3900.- i somras. Modellen kommer jag inte ihåg, bara att jag tänkte: "Fan, den skulle jag ju ha köpt"
Men den här är nog inte dålig, fast dyrare:
http://www.hifibutiken.se/_product.php?pid=9&id=226

Säljs det av HiFi-butiken så är det inte dåligt!

(De har visst slutat med Apple-produkter, men det berodde på kass support)

Senast redigerat 2006-11-20 20:22
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-20 20:13

i denna tråd vad tror i som är "lite" insatta om iTv som planeras, om den nu kommer att heta så.

/Tangen

  • Medlem
  • 2006-12-10 19:39

Vilken av dessa ska man välja nu då? LG har en fördel som stavas Xvid. Däremot har jag läst att den tar en minut på sig vid uppstart. Dessutom ska den låta en hel del. Pioneern vet jag inte så mycket om. Vet att någon föregångare till denna vann något/några tester.

Hur är handhavandet på de här maskinerna? Finns det några omedelbara fördelar med endera maskin? Jag vet att Pioneer har en annan kodning som tillåter att mer information får plats på disken.

Jag tycker saker som handhavande, ljudnivå, bildkvalitet (även när man går ner i kvalitetsinställningarna), samt möjlighet att spela upp olika format är viktiga.

Pioneern är ungefär 1000:- dyrare än LG'n. Jag har fastnat i beslutstagandet och behöver lite hjälp. 80Gb räcker för övrigt bra för mina slaskinspelningar.

Såg att sony har någon modell i samma prissegment, men den tar inte Xvid heller.

Pioneer 440 eller LG RH-177 ?

/Fredrik

1
Bevaka tråden