Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av 500 GB FW-diskar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-14 10:39

Jag är på gång att köpa en ny extern 500gb FW 400/800-disk och har kikat lite på Lacie och Maxtor.
Jag har alltid kört Lacie tidigare, men har hört av några kollegor att dessa verkar vara lite ostabila nu för tiden.

Så då är ju t ex Maxtors One Touch III ett alternativ.

Jag skulle vilja veta era erfarenheter av dessa; stabilitet, (o)ljud etc.
Låter större diskar mer än mindre (fläktar tex) överlag, eller är det i stort sett samma?

http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=242

Jag skall handla en själv! Snygg som tusan, tyst och går hand i hand med bärbara MAC:ar.

Sök på Amazon lr så för recensioner.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-19 16:24

Det där med instabila LaCie handlar nog bara om deras Porche-design. Deras d2 har jag inte hört något illa om.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-19 17:22
Ursprungligen av d-boy:

Jag är på gång att köpa en ny extern 500gb FW 400/800-disk och har kikat lite på Lacie och Maxtor.
Jag har alltid kört Lacie tidigare, men har hört av några kollegor att dessa verkar vara lite ostabila nu för tiden.

Så då är ju t ex Maxtors One Touch III ett alternativ.

Jag skulle vilja veta era erfarenheter av dessa; stabilitet, (o)ljud etc.
Låter större diskar mer än mindre (fläktar tex) överlag, eller är det i stort sett samma?

Jag köpte en Lacie Porsche 250 GB extern USB2 och är jättenöjd. Den blir iofs ganska varm (25 grader) men är tyst och vibrerar väldigt lite (märks bara om man lägger handen på den)
Jag funderade på en 500 GB men slog det ur hågen när jag läste att så stora diskar har inbyggd fläkt

Jag har två st kraschade 500GB BigDisk Extreme, gick en vecka mellan att de kraschade.

Kör nu på 4st 500GB MyBook Pro via FW och de funkar klockrent!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-20 01:02
Ursprungligen av keptang:

Kör nu på 4st 500GB MyBook Pro via FW och de funkar klockrent!

MyBook ser riktigt snygga ut Är de lika snygga i verkligheten?
Hur är det med ljudnivån? Sus och brum?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 10:24

Har haft D2 som pajat... nätdelen pajade mitt under en digitalplåtning..kul kul..

Nu har vi alltid dubbla med oss..Rather safe then sorry..

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-11-20 11:44

Köpte en MyBook häromdagen (det enda som fanns inne). Inte snygg alls - klumpig design och plåtig. Låter rätt mycket också. Har hela tiden en känsla av att den kommer att lägga av...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 22:37

Fick en bestäld My Book™ Premium Edition™ alltså den med USB & FW. Den är svart med två blåa ringar istället för en grön som på USB modellen. Personligen så tycker jag att den är läcker. Har inte hunnit testa den så mycket men den verkar hålla konstant temperatur eftersom den har bra fläktar och har plastchassi. Haft en Maxtor förrut men den blev riktikt varm när man körde den en längre tid och sedan riktikt kall när man inte använde den (Aluminiumchassi eller något...). Men visst My Booken låter en ganska mycket. Men det är ett "mjukt" ljud och inte så irriterande. Dessutom försätts den automatiskt i något slags vänteläge när man inte flyttar saker till den och då låter den inte alls. En bra disk tror jag men det återstår att se!

Håller med iVictor, jag tycker helt klart de är snygga, svarta med blå ringar som ser ut att rotera när disken jobbar.

Låter inte speciellt mycket trots att jag har fyra stycken igång

1
Bevaka tråden