Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka SMS via blåtand till mobilen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå där!

Letar efter ett progam som man kan skicka sina sms från datorn som sedan skickas vidare genom mobilen. Har testat BluePhoneElite som funkar super! Dock skulle jag vilja hitta ett likande program som är gratis Laddade hem föregångaren BluePhoneMenu men den funkade inte med min W810i

Hare bäst!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-10-06 00:35

Varför kör du inte via Adressboken?

visste jag inte... nice!

  • Medlem
  • 2006-11-20 09:56

Är inte det rätt så värdelöst? Skickade SMS i helgen och de verkade gå iväg men kom aldrig fram. Man kan inte se vad som gått iväg och vad som inte gått iväg. Ingen koll på vad som händer lixom. Känns som Apple bara kastat med funktionen utan att arbeta igenom den.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-20 09:59

Man får ingen avisering från Adressboken när man SMS:ar.
BluePhone Elite är den bästa lösningen. Funkar kanon.

http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/

Finns tydligen en hel del mobiler som inte fungerar ihop med Adressboken. Verkar vara helt omöjligt att få det att gå ihop med Symbian-telefoner. Funkar i alla fall varken med min Nokia N70 eller frugans 6680. Men, BluePhone Elite funkar som sagt kanon.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-10 12:53

Finns det något program som man kan ringa upp med då? samma som detta fast ringa istället för smsa, vart kan man kolla vilka mobiler som fungerar med Adressboken?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-10 13:13

haha såg att det fungerade mer än bara sms:P
Men nått jag inte förstår är att gammla telefoner från typ fyra år tillbaka fungerar men inte min nokia från början på 06, det är en 7370.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-10 13:50

nu kanske jag är lite tjatig men men:P Asså det är ju typ fem telefoner som fungerar som dem ska till detta program:S? finns det inget annat alternativ för t.ex. "närvaro känning"?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-10 14:23

Fem?
Det är betydligt fler som funkar, kanske 100. Jag har inte räknat.
Man kan ju kolla på Apples sida vilka telefoner som har stöd innan man köper en ny telefon så slipper man gnälla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 20:59

Ser att det är en rätt gammal tråd men kastar, även jag, in BluePhoneElite. Klart bästa och skönaste programmet. Slår det mesta och är nog bland mina top-5 progg so far... (hade vart på top tre om stöd hade funnits för min nuvarande lur ).

Version 2 av BluePhoneElite är på gång. En första beta-version finns att ladda ner här. Verkar ganska lovande med en hel del nya egenskaper, t.ex. möjligt att spara SMS som textfiler eller skriva ut dem.

Inte alls min mening att väcka liv i en rätt så död tråd, men bättre det än att skapa ny?
Hur som helst - nu till min fråga.

Själv kör jag BluephoneElite - ett excellent program som täcker mina behov.
Men - farsan min behöver ett liknande program, dock till PC. Någon som vet något vettigt alternativ? Främst för att skicka SMS via datorn är hans önskemål.

Googlar jag så hittar jag bara mjukvaror som parkopplar mobilen mellan datorn, inget mer än så tyvärr.

  • Medlem
  • 2008-05-16 11:59

FMA är svaret

Hej,

Det är väl utmärkt att du rycker liv i en insomnad tråd.

FMA kan troligtvis det din far önskar, och det dessutom bättre och billigare än blue phone elite.
floAt's Mobile Agent

På detta området finns det enligt min mening oftare bättre program till PC än till Mac.

Ursprungligen av Tim:

FMA kan troligtvis det din far önskar, och det dessutom bättre och billigare än blue phone elite.
floAt's Mobile Agent
.

Tusen Tack för tipset!
Ska omgående pröva FMA och se. Men det ser hittills lovande ut för farsans behov.

1
Bevaka tråden