Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Direct X problem i Boot Camp

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-19 18:59

Fixade precis Boot Camp på min macbook och det funkar perfa.
Däremot så installerade jag ett spel men stötte på problem med Direct X och
spelet startade inte.
Har directx installerat så jag fattar inte vad problemet är..

Nån som har haft samma problem? Hur löser man det?

Hur visar sig problemet? Error meddelande?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-19 22:09

två sekunder efter att man har dubbelklickat på exe-filen så dyker det upp ett error meddelande så som talar om att det blev fel med directx.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-19 23:23

Vilket spel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-20 00:45

broken sword 4

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 11:33

Direct X - problem i bootcamp

Jag har ett liknande problem. Vet inte om det faller på ett för taskigt grafikkort?
Ska spela ett festligt nytt julklappsspel, Call of Duty 2, med bootcamp som hjälp men får ett error-meddelande i stil med "direct x failure...". Ngn som har en tanke på hur det löses, om det kan lösas?

/C

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 22:55
Ursprungligen av chris777:

Jag har ett liknande problem. Vet inte om det faller på ett för taskigt grafikkort?
Ska spela ett festligt nytt julklappsspel, Call of Duty 2, med bootcamp som hjälp men får ett error-meddelande i stil med "direct x failure...". Ngn som har en tanke på hur det löses, om det kan lösas?

/C

Vet inte vad du har för burk, men CoD2 kräver mycket av datorn.

Vänligen, Ylan (som endast har spelat macversionen)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 23:08

Har samma problem med paralells. Har instalerat ROME men den hittar ej Directx.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-27 08:33

Du måste ha senaste grafikkortsdrivrutinerna säkert från Nividia eller vad det nu sitter för grafikkort i din dator. Har du laddat hem senaste uppdateringen ?

Är det DirectX 9, revision C som är installerad? (Dom flesta spelen installerar det numera)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-27 10:17
Ursprungligen av studiox:

Du måste ha senaste grafikkortsdrivrutinerna säkert från Nividia eller vad det nu sitter för grafikkort i din dator. Har du laddat hem senaste uppdateringen ?

Är det DirectX 9, revision C som är installerad? (Dom flesta spelen installerar det numera)

Jag har den senaste macbook pro'n med ATI kort i. Hur uppdaterar jag detta?

  • Oregistrerad
  • 2007-02-02 22:47
Ursprungligen av hyena:

Jag har den senaste macbook pro'n med ATI kort i. Hur uppdaterar jag detta?

www.ati.com - Download drivers - Välj operativysystem i listan, ditt grafikkort och ladda hem och installera, klart.

Löste sig problemet med ny drivrutin eller?

Har en bekant med samma problem.

Christian

Ursprungligen av Golfareninsweden:

Löste sig problemet med ny drivrutin eller?

Har en bekant med samma problem.

Christian

Om vi nu fortfarande pratar Parallels så tycker jag det framgår rätt tydligt i denna tråd att en ny drivrutin inte hjälper. Om inte det som står i tråden är övertygande nog tycker jag ni ska spana in Parallels hemsida http://www.parallels.com/en/products/desktop/ och läsa lite mer. Det är inte så enkelt med Parallels att allt funkar precis som om man installerat Windows direkt på vilken burk som helst. Det börjar bli läge att inse det.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-27 10:08

Har du installerat Macintosh drivers för Windows?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-27 10:22
Ursprungligen av Wire:

Har du installerat Macintosh drivers för Windows?

behöver man göra detta även via parallels? Kan jag använda den cd jag tidigare har bränt för bootcamp? Har dock ej boot camp instalerat längre.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-27 11:19
Ursprungligen av hyena:

behöver man göra detta även via parallels? Kan jag använda den cd jag tidigare har bränt för bootcamp? Har dock ej boot camp instalerat längre.

Yep! Det handlar om att Windows inte inkluderar drivrutiner för Mac-hårdvara.

Ursprungligen av Gunnar B:

Yep! Det handlar om att Windows inte inkluderar drivrutiner för Mac-hårdvara.

Parallels behöver INTE några speciella drivrutiner som Boot Camp behöver. Kör man Parallels ska man installera Parallel Tools i Windows. Det är allt. Man har inget för att man installera BootCamps drivisar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-29 02:50

Har uppdaterat directx, parallel tools, och bootcamp rutiner men det funkar inte ändå. Lyckas dock ej uppdatera drivrutirnerna för ATI radeon x1600.

Vad göra?

Ursprungligen av hyena:

Har uppdaterat directx, parallel tools, och bootcamp rutiner men det funkar inte ändå. Lyckas dock ej uppdatera drivrutirnerna för ATI radeon x1600.

Vad göra?

Parallels använder sig av egna drivrutiner för t ex grafikkort så BootCamp drivisarna har ingen funktion alls.

Jag kan tyvärr inte förklara på nåt vettigt sätt men Parallels är typ en form av emulering så det är inte säkert att allt funkar precis som på en "riktig" pc.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-31 15:26

Parallels har idag inget stöd för DirectX 3D. Därför fungerar inte alla spel, som t.ex. CoD2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-09 18:53

Tack för all hjälp men lyckades tyvärr inte få det att fungera ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-10 16:21

Tråden handlar on DX i BC. Inte Parallels.

Ursprungligen av Wire:

Tråden handlar on DX i BC. Inte Parallels.

Den handlar om bägge.

Men gällande Boot Camp får man hoppas på komplett stöd när skarp version kommer.

1
Bevaka tråden