Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt första strul med MacPro: program startar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-18 12:35

Har ni upplevt att programmen vägrar komma igång, de tudsar till nere i dockan en gång men lägger sedan av. Startar man om så går de igen. detta har hänt flera gånger! KDX, InDesign m.fl.

har kört "verify permissions" eller vad det heter (macanvändares svar på regndans)... har testat att bara relauncha finder men inget annat än reboot funkar...

Sjukt irriterande, det skulle kännas LIIITE bättre om nån annan av er hade samma problem... Ä JÄTTEmycket bättre om nån av er har en lösning!

/D

Hade exakt samma problem med min MacBook Pro.

Inte ett enda PowerPC program ville starta öht. Tror de hade med att göra att jag installerade Shapeshifter betan. Har iaf fungerat bättre sen jag tog bort de. Men de strular fortfarande mycket så jag ska lägga om OS X.

Kollade loggarna för att kolla om det var Rosetta som spökade (eller blivit korrupt på nåt sätt) men kunde inte riktigt dra den slutsatsen ur loggens kryptiska text.

Du har inte använt dig av monolingual och tagit bort specifik programkod? Exakt det hände för mig när jag testade monolingual och inte tänkt till innan.

Ursprungligen av Martin Larsson:

Inte ett enda PowerPC program ville starta öht. Tror de hade med att göra att jag installerade Shapeshifter betan. Har iaf fungerat bättre sen jag tog bort de. Men de strular fortfarande mycket så jag ska lägga om OS X.

Ursprungligen av Mikael E:

Du har inte använt dig av monolingual och tagit bort specifik programkod? Exakt det hände för mig när jag testade monolingual och inte tänkt till innan.

nope, de har jag icke.
Ganska säker på att de hade med Shapeshifter betan att göra. Långt ifrån säker dock

  • Oregistrerad
  • 2006-11-18 15:22

Typsikt. Det är ofta det buggar också så det är sjukt irriterande

Jag har vart med om det. Men det hände också med PowerBooken. Har inte reflekterat på det så mycket ännu, bara tolkat det som att alla program inte är så bekväma med systemet ännu, men vad vet jag?

Och de gånger det händer så är det ofta program som kör under Rosetta.. bla Kontakt 2 från NI stänger ibland tvärt ned sig.

Om det är PPC program som inte går igång kan det vara Rosetta som inte är igång. Testa att starta om. Det brukar skaka liv i Rosetta.

1
Bevaka tråden