Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flyg modell plan/helikopter i simulator! till OSX

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyhet för mig i alla fall!
http://www.alphamacsoftware.com/index.php

flyg med tangent bord eller riktig kontroller, Billigare att krascha ...

Utmaning! Kreativa proffs eller glada amatörer inom 3-D etc, Gör nya Helikoptrar, allt står på sidan väl beskrivet. Varning för att det är vanebildande kul!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-18 08:34

Nja det där har funnits ett tag. Senast jag provade så kunde jag snabbt konstatera att det jag hade till min Amiga 500 i början på 90-talet var betydligt bättre och mer verklighetstroget. Här är det lite snyggare grafik men det rör sig inte alls lika naturligt. Men det kanske beror på att jag hade en kontroller inkopplad till amigan? Köra med tangentbordet ger 0 känsla.

Provade faktiskt att bygga en (grov) helikopter i TouchCAD och importera den i detta program. Funkade fint. Finns det anslutningar till en radiokontroll? Vet att det finns sånt till diverse program till PC.

Ursprungligen av TouchCAD:

Provade faktiskt att bygga en (grov) helikopter i TouchCAD och importera den i detta program. Funkade fint. Finns det anslutningar till en radiokontroll? Vet att det finns sånt till diverse program till PC.

Va coolt! har du laddat upp den på sidan? eller vill du justera den lite?

det finns ju gott om joysticks till mac av alla möjliga sorter att styra med.
inte riktigt rätt känsla kanske om man vill 'öva på riktigt' men en flink rc-fantast löder väl kvickt ihop en egen kontroll från en vanlig usb-dosa...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-18 12:49

Det kommer nog att ta några timmar att justera in gamepaden för att få balans mellan kontrollerna.:)

fler som vill ha en riktig simulator till MAC

1
Bevaka tråden