Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbhotel för USA?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska göra en film åt en kund i USA som har cirka 2000 besökare om dagen på sin sida. Kommer köra flashformat och i två olika stolekat (750 och 350) och filmen lära bli cirka 6 minuter lång.

Det jag nu behöver är ett billigt webbhotell som inte skulle ha några problem att förse min kunds hemsida med filmen (han vill inte ha den på sin egen server). Känns inte som det borde behövas så speciellt mycket om det bara är 2000 besökare om dagen.

Har ni något tips på en bra lösning för den här typen av lagring?

Jag tror de flesta hosts har för tvära bandbreddsbegräningar för att klara så pass mycket.
En 750kbit och en 350kbit?
Låt oss gissa på en 70/30 fördelning - det skulle bli 600kbit/s eller 73kb/s.
En minut skulle bli 4380kb eller 4.27mb.
6 minuter skulle bli 25.6mb
2000 visningar/dag skulle bli ganska exakt 50GB/dag eller ca 1500GB/mån
De flesta billiga hosts ligger oftast mellan 20-100GB/mån.
En del ligger på ett par hundra GB, men det är fortfarande en bit kvar. Jag har ingen referens till någon host är sådan bandbredd är överkomlig i pris. Jag tror du ska vara glad om du kommer under 1000kr/mån. Möjligen om du mailar till sales@wopsa.se (svenska företag som hyr servrar i texas) och frågar dem om de kan referera till sin leverantör eller ta fram ett paket speciellt för detta syfte.

En annan möjlighet är om din kund kan stå ut med en youtube-logga. En video man lagt upp där kan man ju bädda in på egna sida. Se: http://youtube.com/t/help_cat11

Nåväl, lycka till!
Benjamin

Jag skulle föreslå DreamHost i så fall. Ett billigt amerikanskt webbhotell som borde erbjuda tillräckligt med trafik. Billigaste paketet kommer mer 2048 GB trafik i månaden som ökar med 16 GB i veckan.

Ursprungligen av Björn Leander:

Jag skulle föreslå DreamHost i så fall. Ett billigt amerikanskt webbhotell som borde erbjuda tillräckligt med trafik. Billigaste paketet kommer mer 2048 GB trafik i månaden som ökar med 16 GB i veckan.

Jag kör delvis på Dreamhost och är ganska nöjd. Det är dessutom lätt att hitta rabattkoder till dem så att första året blir riktigt billigt (30 dollar ungefär).

Detta är ingen promo och jag vet ingenting om DreamHost men jag surfade deras forum och hittade: Pay just $22.40 for 1 year Dreamhost hosting, use promo-code MOJO97

Kan ju vara bra att ha.

Ursprungligen av ninjamac:

Detta är ingen promo och jag vet ingenting om DreamHost men jag surfade deras forum och hittade: Pay just $22.40 for 1 year Dreamhost hosting, use promo-code MOJO97

Kan ju vara bra att ha.

Det funkar så att om man har ett konto där så kan man skapa promo-koder för att värva nya kunder. Man kan då välja hur mycket av provisionen på 97 dollar som ska gå till rabatt till den nya kunden och hur mycket som ska gå till en själv. Att folk väljer att låta hela provisionen gå till rabatt beror på att man också får provision för de som den värvade värvar.

Kort sagt, om man känner någon som redan är kund där så kan man hellre fråga honom/henne om en rabatt-kod än att eventuellt stödja någon vem-som-helst.

Ah, okej, jag förstår.

Om man inte har lust att stödja vilken person som helst så kan man använda koden 9999 vilket ger 99,99 dollar i rabatt vid första året. DreamHost skapade den koden till sitt 9-årsjubileum för ett par veckor sedan. Alla andra koder kan som mest ge 97 dollar i rabatt.

1
Bevaka tråden