Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om ADC, gamla Cinema Displayen och Macbook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har bokat en Macbook C2D.
Till den så har jag tänkt ha en 20' Apple Cinema Display (gamla modellen), och har hittat en som jag eventuellt ska köpa på eBay.
Men. Kan jag använda den på Macbooken? Som jag har fattat det så har skärmen bara ADC, vad finns det för stöd i form av adaptrar o dyl., samt priser på dessa?

Blir det så att man först köper en mini-DVI>DVI-adapter och sedan köper den rysligt dyra DVI>ADC-adaptern?
Ska jag istället satsa på en nyara skärm? Tycker ju att den är så snygg!

Om det är gamla Cinema Display med ADC-kontakt så behöver du en DVI->ADC adapter.
Satsa på en skärm med DVI!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-16 22:32

Tyvärr....

Det finns en adapter men den har ett par undantag i skärmar. Bl.a. den du nämner. På skolan där jag jobbar fick vi 6 st utmärkta skärmar över som vi inte kunde använda till våra nya macminis. Även Inlife upptäckte dessa undantag först när jag bökat några timmar för att få det att funka. (De tog naturligtvis tillbaka adapterna, de är dyra.) Det var Apples egna adapter och det fanns en sida hos apple där undatagen fanns i det finstilta.

Köp en ny skärm. Samsung har tex en wide screen 20" för helt ok pris och helt ok prestanda. Jag hade tidigare den gamla Apple Cinema Display (ADC) och använde Apples DVI-ADC adapter för att koppla till nyare Mac. Funkade bra, men jag hade inte satsat på det idag.

Jag har en gammal Cinema Display 23 tum (ADC) som jag är nöjd med tillsammans med en G4 (DA) som jag tänkt att byta upp till en Mac Pro. Frågan är om amn kan koppla in den gamla skärmen till Mac Pro eller? Är det stor skillnad på nya skaärmar i den storleksklassen?

1
Bevaka tråden