Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows tappar mitt blåtandstangentbord

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-12 01:11

Nån som känner igen detta:

Då och då, men framförallt efter omstart eller när inte tangentbordet har använts på någon minut - så reagerar detta plötsligt inte. Man måste stänga av det och sätta på det igen för att få det att funka. Dessutom rycker musen ordentligt från och till när hårddisken jobbar (sen vad det har med blåtand att göra vette sjutton). Både musen och tangentbordet är blåtandade från Apple. Windows är XP SP2 och datorn Intel Imac 2.16

/Fredrik

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-12 20:23
Ursprungligen av Nifo:

Nån som känner igen detta:

Då och då, men framförallt efter omstart eller när inte tangentbordet har använts på någon minut - så reagerar detta plötsligt inte. Man måste stänga av det och sätta på det igen för att få det att funka. Dessutom rycker musen ordentligt från och till när hårddisken jobbar (sen vad det har med blåtand att göra vette sjutton). Både musen och tangentbordet är blåtandade från Apple. Windows är XP SP2 och datorn Intel Imac 2.16

/Fredrik

Kollade in din profil. Du kör windows på en G4??:eek:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-12 23:44
Ursprungligen av Macsimal:

Kollade in din profil. Du kör windows på en G4??:eek:

Jag blev också undrande?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 00:12
Ursprungligen av Macsimal:

Kollade in din profil. Du kör windows på en G4??:eek:

Han kanske inte har hunnit ändra?
Datorn är nog ganska ny och man tänkter nog inte på att ändra profilen de första man gör

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-12 22:16

BootCamp har väl ennu inget stöd för bluetooth, och M$ har väl knappast nåt stöd för Apples tangentbord och möss. Kan jo vara en orsak till at dom inte fungerar som du vill.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-12 22:56
Ursprungligen av smurf:

BootCamp har väl ennu inget stöd för bluetooth,

Bootcamp 1.1.2 stöder Bluetooth fint!

Ursprungligen av smurf:

och M$ har väl knappast nåt stöd för Apples tangentbord och möss. Kan jo vara en orsak till at dom inte fungerar som du vill.

När man bränner ut en CD med drivrutiner inifrån BootCamp Assistant så funkar Apples tangentbord och mus (både blåtand och de vanliga med sladd) fin-fint med XP SP2 i Bootcamp. Tänk dock på att om man har gjort en CD med drivrutiner i BootCamp 1.1.1 och sen uppdaterar BottCamp till 1.1.2 så bör man göra en ny CD med drivisar:)

Men kör man virtuell Windows i Parallells eller kanske VirtualPC7 i en PowerPC-baserad Mac (Nifo?) då kan saker och ting bete sig lite annorlunda. Iofs inte trådlösa tangenbord av/på, men väl kan saker "lagga" om man bara har exempelvis 256 MB RAM

  • Medlem
  • 2006-11-13 08:05
Ursprungligen av Macsimal:

Bootcamp 1.1.2 stöder Bluetooth fint!

När man bränner ut en CD med drivrutiner inifrån BootCamp Assistant så funkar Apples tangentbord och mus (både blåtand och de vanliga med sladd) fin-fint med XP SP2 i Bootcamp. Tänk dock på att om man har gjort en CD med drivrutiner i BootCamp 1.1.1 och sen uppdaterar BottCamp till 1.1.2 så bör man göra en ny CD med drivisar:)

Men kör man virtuell Windows i Parallells eller kanske VirtualPC7 i en PowerPC-baserad Mac (Nifo?) då kan saker och ting bete sig lite annorlunda. Iofs inte trådlösa tangenbord av/på, men väl kan saker "lagga" om man bara har exempelvis 256 MB RAM

Där har vi det nog. Kör på min gamla drivrutinskiva. Ska testa när jag kommer hem.
Sen, nej - har glömt att uppdatera profilen. Äger en iMac Core 2 Duo 20" i dagsläget.
Förstår att du blev frågande där..hehe..

Kan jag bara installera de nya drivisarna över de gamla? Jo, hur var det sen med grafikdrivrutiner? Måste dessa vara från DEN skivan eller kan man ta hem ATI's?

/Fredrik

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-13 22:06
Ursprungligen av Nifo:

Där har vi det nog. Kör på min gamla drivrutinskiva. Ska testa när jag kommer hem.
Sen, nej - har glömt att uppdatera profilen. Äger en iMac Core 2 Duo 20" i dagsläget.
Förstår att du blev frågande där..hehe..

Kan jag bara installera de nya drivisarna över de gamla? Jo, hur var det sen med grafikdrivrutiner? Måste dessa vara från DEN skivan eller kan man ta hem ATI's?

/Fredrik

LOL Välkommen till iMac Core 2 Duo 20"-klubben

Jep, bara boota upp XP och installera ovanpå de gamla, har precis gjort det själv (för att få blåtandstangentbordet att lira)

Lycka till

  • Medlem
  • 2006-11-13 08:09

Sådär. Har varit duktig och uppdaterat min profil nu... =P

Må gott!

/Fredrik

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 22:32
Ursprungligen av Nifo:

Sådär. Har varit duktig och uppdaterat min profil nu... =P

Må gott!

/Fredrik

Det där var den tredje roliga saken som hänt idag

O.o Tänk om något mera spännande händer innan jag somnar på grund av kronisk icke-sovande och 99mac-inloggande? Jag är ju addicted förihelvete.. Står på över 4 inlägg per dag.. o.O

EDIT: 4.35..

  • Medlem
  • 2006-11-14 00:18

Lirar bättre nu, men stundom väljer det att inte fungera alls, dvs. om man inte stänger av och sätter på det igen. Bök.

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-11-15 21:00

Nej - Det här vill sig inte. När jag startat om i Windows så måste jag *varenda gång* stänga av och sätta på tangentbordet för att det ska fungera. Det kan jag fasen inte leva med. Är jag ensam om detta fel?

Fredrik

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 23:06

Vet inte om det finns fler med samma problem, men kontakta Apple? Ja menar har man BT inbyggt så har man det, ska ju fungera.. Öhh..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-15 23:09
Ursprungligen av Nifo:

Nej - Det här vill sig inte. När jag startat om i Windows så måste jag *varenda gång* stänga av och sätta på tangentbordet för att det ska fungera. Det kan jag fasen inte leva med. Är jag ensam om detta fel?

Fredrik

Jag hade bara problem innan jag uppdaterade drivisarna, å andra sidan kör jag inte Bootcamp så ofta. Jag ska testa lite ombootningar i morgon förmiddag :rolleyes:
Återkommer med en rapport!

  • Medlem
  • 2006-11-15 23:10

Toppen...tack! Lade in de nya drivisarna PÅ de gamla (gick ju inte att avinstallera, bara ominstallera...suck). Men det ska la funka? Ska väl bara lägga sig "ovanpå" de andra och ta över de gamla filerna? Jag har exempelvis inte kontakt med tangentbordet vid uppstarten..

/Fredrik

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-16 14:52
Ursprungligen av Nifo:

Toppen...tack! Lade in de nya drivisarna PÅ de gamla (gick ju inte att avinstallera, bara ominstallera...suck). Men det ska la funka? Ska väl bara lägga sig "ovanpå" de andra och ta över de gamla filerna? Jag har exempelvis inte kontakt med tangentbordet vid uppstarten..

/Fredrik

Precis så Boota upp XP, stoppa i den nybrända skivan med Mac-drivisar och installera på nytt.

Vidare så måste jag tyvärr (!) rapportera att jag har precis samma fel
Fast min mus funkar hela tiden, det är bara tangentbordet som XP inte hittar. Eller iofs så hittar Bluetooth-kontrollpanelen tangentbordet och säger att det är anslutet, men det händer inget när man trycker på knapparna...
Av/på med powerknappen på tangentbordets undersida så funkar det fint igen

Jag har letat i en massa forum på på Apple och andra utan att hitta någon som beskriver detta fel. Det är många som inte får det att köra öht, men det är ju en anna femma.
Jag har mailat till bootcamp@apple.com och bett om tips/fixar att lösa problemet. Föreslår att du gör detsamma, så får vi se vad som händer.

/N-Å

Ursprungligen av Macsimal:

Precis så Boota upp XP, stoppa i den nybrända skivan med Mac-drivisar och installera på nytt.

Vidare så måste jag tyvärr (!) rapportera att jag har precis samma fel
Fast min mus funkar hela tiden, det är bara tangentbordet som XP inte hittar. Eller iofs så hittar Bluetooth-kontrollpanelen tangentbordet och säger att det är anslutet, men det händer inget när man trycker på knapparna...
Av/på med powerknappen på tangentbordets undersida så funkar det fint igen

Jag har letat i en massa forum på på Apple och andra utan att hitta någon som beskriver detta fel. Det är många som inte får det att köra öht, men det är ju en anna femma.
Jag har mailat till bootcamp@apple.com och bett om tips/fixar att lösa problemet. Föreslår att du gör detsamma, så får vi se vad som händer.

/N-Å

Har exakt samma problem. Tangentbordet finns i listan på BT-komponenter men vill inte funka. Däremot går det igång på samma sätt som för dig. Med av och på.

Senast redigerat 2006-11-17 18:49
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-20 22:42

Nada respons...

Ursprungligen av Macsimal:

Jag har mailat till bootcamp@apple.com och bett om tips/fixar att lösa problemet.

Fortfarande inget svar från det lägret...:tveksam:

  • Medlem
  • 2006-11-16 20:50

Hittade något här:

http://support.microsoft.com/kb/873154

Man måste visst para BT-enheterna med sladdburna enheter ipluggade. Annars kan visst inte BT-enheterna konfiggas fullt ut och installationen slutföras som den ska.

Ms style - yeah!

Hoppas det fixar kruxet!
/Fredrik

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-17 17:49
Ursprungligen av Nifo:

Hittade något här:

http://support.microsoft.com/kb/873154

Man måste visst para BT-enheterna med sladdburna enheter ipluggade. Annars kan visst inte BT-enheterna konfiggas fullt ut och installationen slutföras som den ska.

Ms style - yeah!

Hoppas det fixar kruxet!
/Fredrik

Jae, det gällde ju (för mig iaf) allra första gången man bootade XP för att annars kom man ju inte inte in i menyerna <fniss>

Seriöst dock, är inte vårt problem att vi har "parat" grejjorna men XP "glömmer det" varje gång det bootas om?

1
Bevaka tråden