Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela i Win i OS X ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-11-15 17:33

Funderat på att köpa nya iMac 24".
Om man inst. Win, är det möjligt att spela de senare spelen i Win. eller blir det segt och hemskt?

Någon som testat?

Ursprungligen av basic:

Funderat på att köpa nya iMac 24".
Om man inst. Win, är det möjligt att spela de senare spelen i Win. eller blir det segt och hemskt?

Någon som testat?

om du installerar Windows på en Intel Mac (vilken modell som helst) så blir den och fungerar precis som en vanlig pc .. med allt vad det innebär ... bla att du får stooor risk att få virus i maskinen ... dock är OS X paritionen och Windows Partitionen helt separerade från varandra just av denna anledningen så systemerna vet knappast okm att den andra existerar ...

Jag har arbetskolegor som har installerat detta på sina MacBooks Pro 17 tum som vi köpte till firman som har samma typ av grafik som iMac och dom spelar
Spel både under Win & OS X och grafiken är GRYM ...

det du skall tänka på och adrlig aldrig lömma av .... SURFA ALDRIG ELLER ANSLUT DIG TILL INTERNET när du är i windows läge på din mac ... använd endast windows delen till att spela ... ska du surfa så gör det under os x ... så är du säker ...

Men snälla nån. Det går att surfa ganska fritt i Windows utan att få en massa virus och spyware. Se till att skaffa typ AVG Free Edition (tror jag det heter) som är ett gratis antivirusprogram och surfa med Firefox så gott det går.

Börjar man gå in på porrsiter och warezsidor så ökar dock risken markant

www.avast.com
Gratis antivirusprogram (för hemanvändare), man måste registrera sig en gång per år..
Förbered dig på en röst som säger "Your virus database has been updated" lite då och då

basic, menar du en "riktig installation" på en egen partition (med bootcamp) eller via parallels som titeln antyder? För det är jag också intresserad av att få veta. Antar att det bara går att köra mindre krävande och kanske något äldre spel via parallels? Själv sitter jag på en macbook så jag kan ju inte spela nåt krävande även fast jag installerar det på riktigt...

Ha't gött!

1
Bevaka tråden