Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zune incompatible with Windows Vista

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 10:45

Denna nyhet eller rykte från Appleinsider. www.appleinsider.com

Är det inte underbart? =D

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 11:39

Hahahahah! Det var väl underbart!

Vad tänker MS på? Jag undrar det ibland.. ofta.. nästan varje dag?!

Haha, jag visste inte om att de ens försökte göra en mediaspelare. =D När de sen inte ens fixar kompabilitet med Vista så påminns jag om varför jag blev så glad över att bli mac-frälst.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-11-15 12:00

Såg en nyhet på idg.se om att Zune inte är kompatibelt med Vista. Verkar ju helt sjukt. Det enda jag känner som finns i Zune som inte finns i iPod är väl wi-fi. "Än", ska man kanske säga...
Förstår mig inte på Microsoft. Fatal miss och dessutom sjukt sent på det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 17:13
Ursprungligen av petand:

Såg en nyhet på idg.se om att Zune inte är kompatibelt med Vista. Verkar ju helt sjukt. Det enda jag känner som finns i Zune som inte finns i iPod är väl wi-fi. "Än", ska man kanske säga...
Förstår mig inte på Microsoft. Fatal miss och dessutom sjukt sent på det.

Dessutom är det en crippled Wi-Fi, kan bara snacka med andra Zunar - helt idiotiskt, dom kan väl inte anta att alla köper in en massa MS-crappad hårdvara första dan och börjar sharea? Och 3 ggr per låt? Stöd för 20% av låtarna på marknaden som kan shareas? WTF WTF WTF

EDIT: Jag vart riktigt upprörd här, ber om allmänt förlåtelse och förståelse..

Ursprungligen av boris91:

Dessutom är det en crippled Wi-Fi, kan bara snacka med andra Zunar - helt idiotiskt, dom kan väl inte anta att alla köper in en massa MS-crappad hårdvara första dan och börjar sharea? Och 3 ggr per låt? Stöd för 20% av låtarna på marknaden som kan shareas? WTF WTF WTF

EDIT: Jag vart riktigt upprörd här, ber om allmänt förlåtelse och förståelse..

verkligen... jag menar ituens tuggar ju med allt från foobar till wmp eller? nä just det... inte riktigt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 16:29
Ursprungligen av northernlight:

verkligen... jag menar ituens tuggar ju med allt från foobar till wmp eller? nä just det... inte riktigt...

Jag behöver inte något annat! Har jag Apple-program så räknar jag med att man ska följa deras villkor. Att det sedan inte påverkar mig i huvutaget är en annan grej

Jag bryr mig inte om vilka format det spelar så länge det spelar mina låter, och spelar det mina låtar är jag nöjd och glad. Och det gör det också

Jag har ALDRIG använt Win Media Player förut. Intresset att ha musik på datorn väcktes i och med att jag laddade ner iTunes. Sedan fick jag en iPod Shuffle 2G. Jag är nöjd..

Ursprungligen av boris91:

Jag behöver inte något annat! Har jag Apple-program så räknar jag med att man ska följa deras villkor. Att det sedan inte påverkar mig i huvutaget är en annan grej

Jag bryr mig inte om vilka format det spelar så länge det spelar mina låter, och spelar det mina låtar är jag nöjd och glad. Och det gör det också

Jag har ALDRIG använt Win Media Player förut. Intresset att ha musik på datorn väcktes i och med att jag laddade ner iTunes. Sedan fick jag en iPod Shuffle 2G. Jag är nöjd..

ok kompis... bara vi är på det klara med det...
*tykka*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 13:04

Jag är då inte förvånad, haha! Det är när man läser sånt här som man kommer ihåg varför man älskar Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 13:10
  • Oregistrerad
  • 2006-11-15 16:22
Ursprungligen av Koski:

Helt otroligt...det är den andra artikeln jag läser om all strul kring installationen. Jag tänkte att kanske Microsoft kopierar idéen att göra det så enkelt som möjligt för användaren. Även om installationen fungerade felfritt så blir jag illamående av den nästan oändliga processen bara för att komma igång. Irriterande minst sagt. Jag hade hoppats att det skulle vara en utmaning för iPoden men det verkar bli en urdålig start för Sunes besök på socialen .

Vi får se vad som händer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 14:02

Welcome to the Social

blir det på Svenska:

Välkommen till Socialen

Om de kör med den engelska slogan i Sverige är det i varje fall vad jag kommer att tänka på!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 14:05
Ursprungligen av pesc:

Welcome to the Social

blir det på Svenska:

Välkommen till Socialen

Om de kör med den engelska slogan i Sverige är det i varje fall vad jag kommer att tänka på!

Hahaha! Välkommen till Socialen, Sune!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 16:49

Kul och skämta om MS men så stort problem är det väl inte? Vista här väl inte ens släppts ännu och skulle bli förvänad om det skulle ta mer än en eller två veckor efter det innan stöd kommer. Klantigt men knappast någon större grej.
Då var Apples brist på Mac OS X anpassade program vid Mac OS X lanseringen bra mycket värre...

Ursprungligen av acke:

Kul och skämta om MS men så stort problem är det väl inte? Vista här väl inte ens släppts ännu och skulle bli förvänad om det skulle ta mer än en eller två veckor efter det innan stöd kommer. Klantigt men knappast någon större grej.
Då var Apples brist på Mac OS X anpassade program vid Mac OS X lanseringen bra mycket värre...

jag är lite inne på ditt spår här... eller hosthost... det är vi väl alla?

En aningen sant Acke men en viss skillnad dock.

Det man ändå måste säga om själva interfacet på håll är att det ser ok ut. Faktiskt rent o snyggt, om det inte vore för den gräsliga blå skiten i överkant.

Måste också instämma angående kompabiliteten med Vista att det känns en aningen överdrivet att reagera på detta. Det e klart att de kommer fixa så att det funkar på Vista.

Det som är det komiska är alla dessa idiotiska fönster vid installationen.

Plus att det enda godiset Zune har som inte ipoden har ännu är wifi och detta är endast coolt om det finns fler Zune ägare, och knappt då är det coolt när man inser vilka begränsningar som finns.

Jag är skeptisk.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 18:23

och - Zunen har INGET klickhjul!!! Där sitter enkelheten i interfacet och hela conceptet - Zune blir ju bara en annan mp-3 spelare som har cripplade konstiga funtkioner, i jämförelse med en iPod!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 18:47

Eftersom det var jag som startade den här tråden så får jag medge att jag instämmer med de senare insändarna om att inkompabiliteten just nu inte är av någon betydelse. Jag fick det från Dagens Industri nätupplaga och bara kände för att tvåla till MS sådär på förmiddagen. Har ännu ingen iPod ens.

Jäkligt löjligt att klaga över detta då Vista inte ens är släppt.. Tycker jag.. Men jag börjar vänja mig vid forumet
Jag gillar skärmen på Zune, fast den är ju ingen direkt skönhet jämfört med iPoden annars

Edit: kan inte nån forumgud ändra titeln till "Zune incompatible with Windows Vista Beta" ? Rolig bild i Vista förresten till meddelandet att Zune inte stöds ^^

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 19:46
Ursprungligen av Andreas Th:

Jäkligt löjligt att klaga över detta då Vista inte ens är släppt.. Tycker jag.. Men jag börjar vänja mig vid forumet
Jag gillar skärmen på Zune, fast den är ju ingen direkt skönhet jämfört med iPoden annars

Edit: kan inte nån forumgud ändra titeln till "Zune incompatible with Windows Vista Beta" ? Rolig bild i Vista förresten till meddelandet att Zune inte stöds ^^

Man kan inte ändra en rubrik som som är ett citat. Det kan ändras till "...". Jag kopierade rubriken direkt från www.di.se

Ursprungligen av bossep:

Man kan inte ändra en rubrik som som är ett citat. Det kan ändras till "...". Jag kopierade rubriken direkt från www.di.se

Ah okej. Ha det fint!

Ursprungligen av Andreas Th:

Jäkligt löjligt att klaga över detta då Vista inte ens är släppt.. Tycker jag.. Men jag börjar vänja mig vid forumet
Jag gillar skärmen på Zune, fast den är ju ingen direkt skönhet jämfört med iPoden annars

Edit: kan inte nån forumgud ändra titeln till "Zune incompatible with Windows Vista Beta" ? Rolig bild i Vista förresten till meddelandet att Zune inte stöds ^^

Nu ska vi kanske ändå hålla oss till fakta - det gäller business versionen och inte någon beta. Även om jag kan tycka att den delen med Vista är det minst roliga.

Vad är det som är så kul med skärmen på Zune, den är större men ändå av samma sort som ipodens - alltså antalet pixlar.

Ursprungligen av draags:

Nu ska vi kanske ändå hålla oss till fakta - det gäller business versionen och inte någon beta. Även om jag kan tycka att den delen med Vista är det minst roliga.

Vad är det som är så kul med skärmen på Zune, den är större men ändå av samma sort som ipodens - alltså antalet pixlar.

Nej men okej då, släpps inte business först den 30:e nov? Är det redan släppt? Då får jag väl erkänna mig besegrad.. Men jag antar att MS inte prioriterar stöd för Zune direkt på den versionen. Men allvar, är det redan släppt alltså?

Ang skärmen så gillar jag den just eftersom den är större, lättare att samsas om att titta på den om man är två på en buss t.ex.
Har läst att den ska vara skarpare på foton än ipoden men det visar väl sig i tester sen.

ha det fint draags

Ursprungligen av Andreas Th:

Nej men okej då, släpps inte business först den 30:e nov? Är det redan släppt? Då får jag väl erkänna mig besegrad.. Men jag antar att MS inte prioriterar stöd för Zune direkt på den versionen. Men allvar, är det redan släppt alltså?

Ang skärmen så gillar jag den just eftersom den är större, lättare att samsas om att titta på den om man är två på en buss t.ex.
Har läst att den ska vara skarpare på foton än ipoden men det visar väl sig i tester sen.

ha det fint draags

Nej det är inte lanserat, info är taget från Apple insider:

http://www.appleinsider.com/article.php?id=2237

http://www.zune.net/en-US/meetzune/software/OS_not_supported.htm

Men som sagt så är detta det minst intressanta.

Anders jag kan hålla med om att skärmens storlek är trevligare än dagens ipod - men bättre det kan man kanske som du säger inte säga något om än.

Hade denna Zune kommit för några år sedan hade kanske ipoden kunnat känna sig hotad - nu, nej jag är skeptisk.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 22:39

Den är inte alls skarpare på foton - skärmen ÄR större, men upplösningen LIKADAN som iPodens - det gör att iPodskärmen upplevs som mycket skarpare.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 19:59

Det är som med en hel del andra artiklar i DI, de tycks vara där enbart som utfyllnad eller sysslesätta någon praktikant?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 20:26

Nej, det är inte släppt ännu.

CNN inslag om Zune
Skönt inslag om Zune på CNN...

Jag antog detsamma - det är den logiska följden med tanke på storlek - upplösning.

Bevaka tråden