Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Matlab Till nya Macbook ?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om jag enkelt kommer kunna att använda Matlab till min nya MacBook när jag nu får den ?
/BuD

Matlab funkar inte speciellt bra på de nya intel macarna. Tyvärr.
Hoppas det kommer en uppdatering inom en snar framtid.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-03-07 19:15
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Matlab funkar inte speciellt bra på de nya intel macarna. Tyvärr.
Hoppas det kommer en uppdatering inom en snar framtid.

Hur fungerar det då? Jag bryr mig inte så mycket om det är dålig prestanda så länge allt fungerar som det ska, behöver det i många kurser på skolan.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-03-07 19:52

Hmm verkar som man får köra via Terminalen ett tag då tills de fixar en vettig Intel-version.

betan skall vara läskig vad jag hört och det har man väl ingen anledning att betvivla...

Ursprungligen av ookk:

Hmm verkar som man får köra via Terminalen ett tag då tills de fixar en vettig Intel-version.

funkar det med bara '-nojvm' eller måste man köra helt utan grafik?

Japp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-08 07:37

Det är väl bara skönt att slippa kunna köra Matlab på sin nya dator.

Ok gott väntar bara på att det skall knacka på dörren nu och att man skall få ett stort paket

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-11 11:39

Använder man samma skiva för både OS X och Linux/Unix?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-13 20:16

I veckan vart det någon som sprang runt med en matlab-beta för intel-macarna på skolan, men den verkar tydligen fungera ok, så man får väl nöja sig med det. Kostade gjorde den tydligen inte nåt heller.

Funkar med -nojvm. Javagränsnittet är fult och segt, var glada över att få använda terminalen!

Men i övrigt; någon som vet hur man får fatt i betan?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 10:10
Ursprungligen av Leftrustle:

Funkar med -nojvm. Javagränsnittet är fult och segt, var glada över att få använda terminalen!

Men i övrigt; någon som vet hur man får fatt i betan?

Fran mathworks hemsida. Du far logga in eller skapa ett konto. Dar kan man bestalla studentversionen, som dom skickar gratis. Du maste dock visa att du ar student. Genom att exempelvis ta en bild pa ett ditt student kort. Denna validering tar ungefar tva dagar for dem. Man kan ladda hem den fulla versionen direkt om man har en licens.

Jag bestallde student Intelmac-beta matlab for tre veckor sen. Fortfarande inte fatt natt. Bestallde en ny i veckan.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 15:40

Jag har också beställt studentbetan. Har inte hört ett knyst sedan dess. Är det någon som har beställt och som har fått den?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 13:29

Fick den idag, installerar just nu. Aterstar att se hur slo och buggig den ar:)

Jag har också beställt den, fick studentstatusen bekräftad igår och beställde då direkt. Hur är det med frakten? det framgick inte om de stod för den också, men det stod heller inte att man skulle betala för den...

1
Bevaka tråden