Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fullstora bluetoothmöss?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 22:19

Undrar om ni vet några sjyssta fullstora bluetoothmöss som finns där ute att köpa?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 22:33

Hehe vad i?? Är den där VAIO musen skön tro? Lite cool ändå
MS musen tror jag saknar stöd för Mas OS X?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 22:37

Muhahhaha du sa inget om OS X stöd

Ne sorry tänkte inte på det bara.. Jaa, Vaio-musen kan nog bli asskön till en Mac, alltid

Kul partytrick Hhahahahaha

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 05:52
Ursprungligen av Pantern:

Hehe vad i?? Är den där VAIO musen skön tro? Lite cool ändå
MS musen tror jag saknar stöd för Mas OS X?

Jag tror MS musen har OS X stod. I alla fall anvander nagra av dem pa TUAW.com den. Och den verkar valdigt bra enligt dem sjalva.

Sjalv har jag en logitech V270. Tog den for att man slipper bluetooth USB modulen. Funkar riktigt bra an sa lange.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 08:57
Ursprungligen av tompa747:

Jag tror MS musen har OS X stod. I alla fall anvander nagra av dem pa TUAW.com den. Och den verkar valdigt bra enligt dem sjalva.

Sjalv har jag en logitech V270. Tog den for att man slipper bluetooth USB modulen. Funkar riktigt bra an sa lange.

Den slipper man väl på alla..om man vill? USB modulen skickas väl med utifall man inte har inbyggd BT vad jag förstått?
Jag tycker personligen att alla BT möss borde funka då de kopplas upp som en BT enhet. Möjligen att de som officiellt inte har stöd inte kan installera massa styrmjukvara för programmering av knappar osv.

Hur stor är V270 mot en "vanlig"mus? Är den bra i övrigt?

Senast redigerat 2006-11-14 09:08
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 10:01
Ursprungligen av Pantern:

Den slipper man väl på alla..om man vill? USB modulen skickas väl med utifall man inte har inbyggd BT vad jag förstått?
Jag tycker personligen att alla BT möss borde funka då de kopplas upp som en BT enhet. Möjligen att de som officiellt inte har stöd inte kan installera massa styrmjukvara för programmering av knappar osv.

Hur stor är V270 mot en "vanlig"mus? Är den bra i övrigt?

De ar sant nar du sager det. Vet faktiskt inte vad som galler. Daremot stod det pa forpackningen att den funkar direkt till powerbook. Den matchar fargen till MBP/PB ratt sa snyggt oxa.

Ar ungefar lika stor som en vanlig mus. Finns bild pa den i traden "Ta en bild pa ditt skrivbord"

Har inga klagomal i ovrigt angaende musen, ar ju vanlig treknappsmus med scroll. Valde mellan den och MM, men MM va slutsald i affaren jag var i. Plus att det kandes skont att kopa en mus man ar van med att anvanda. Har haft den i cirka tre veckor. Har aldrig bytt batteri, men stanger av den lite da och da oxa(nar jag inte anvander den).

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 10:30

Ahh den saknar bakåtknappar något jag bara måste ha. Annars såg den nice ut.

Ingen som vet om denna är bra?
http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1015125&product_id=938529

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-14 12:44
Ursprungligen av Pantern:

Jag har föregångaren BT510 och tycker att den är lite nyckfull. Har bytt den en gång för att den inte ville vara parad med datorn när man stängt av och slagit på den. Sen känns den lite oprecis, "laggig" i rörelserna.

De kan ju förstås ha gjort musen bättre till BT600 men jag rekommenderar att prova innan köp om det går.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 12:47

Beställde en Logitech VX istället

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-14 13:01

OK, men Apples Mighty Mouse Wireless är bättre.

Rycker i en gammaltråd lite. (bättre än en att starta en ny, *admin-fjäskare*)

Någon som kan dela med sig med lite erfarenheter vad gäller detta idag? Sitter o funderar på vad man ska köpa? Ska man gå på apple, eller ska man gå på nåt annat? Den från macoteket där ser ju riktigt nice ut iaf, BT600.

Sitter med BT Mighty Mouse. Funkar klockrent. Iofs gick jag från Mighty Mouse till denna trådlösa variant så musen i sig gillade jag redan innan och var van med att arbeta med den. Men prestandamässigt finns det inget att klaga på. Snabb, exakt och driftsäker

Min erfarenhet säger...

Mighty Mouse, BT:
+ Lyser inte.
+ Scrollkulan är underbar när det gäller webbläsaren.

- On/off-switch är svårmanuvrerad. Kräver en nagel.
- Sidoknapparna är för tröga för att vara användbara.
- Hela överdelen av musen är en stor vippa så att hålla inne en knapp och lyfta musen samtidigt är en aning svårt. (Tacka de tröga och praktiken de onödiga sidoknapparna)
- Att vila ett finger på primärknappen tar sekundärknappen ur funktion.
- Scollkulans knappfunktion är mindre bra då kulan scrollar så lätt.
- Scrollkulan förlorar ofta en rikning pga smuts, men det löses genom att ha musen uppochned och gnugga kulan som en galning.

Logitech V270:
+ Lyser lite för att vara en optisk mus.
+ Smidig on/off-brytare.

- DEN SURRAR! Den har också olika surr-ljud beroende på om den används eller hur länge sedan den användes. Riktigt irriterande, för min del.
- Lite väl baktung.
- Knapparna lutar en aning för mycket. I början när jag klickade gled fingrarna på musena backar till knappar. Att bara ha musen på bordet och trycka på knapp utan att hålla i musen (Förekommer ibland vid t.ex läsande) så kan musen glida iväg pga för sluttande knappar.
- Efter runt 20-30 min t.ex mediatittande ploppar rutan upp att datorn har tappat kontakten med musen.
- Klickljudet är en aning högt.

Även om dessa möss har grova missar, enligt mig, så är missarna väldigt olika med mössen ligger på ungefär samma dålighetsgrad. Dock äter de inte batterier pga strömbrytarna. V270 har jag nu kört med i över tre månader, ett par timmar per dag, och har inte behövt byta batteri någon gång än. Fast musen har två gånger senaste tiden fått för sig att inte fungera vilket lösts via en liten manöver med strömbrytare.

Efter att ha ledsnat tillräckligt mycket på V270s irriterande ljud blir det nog faktiskt att testa Microsofts BT-mus eller det kanske kommit någon annan vettig mus som inte är någon mikroskopiskt liten sak.

Senast redigerat 2007-06-30 17:27
1
Bevaka tråden