Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bruna fläckar, kommer dom tillbaka?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-06 20:19

Hej,

Min MacBook var inne på raparation för bruna fläckar, och kom tillbaka med en plastfilm på det stället den den förrut blev brun. Vågar man ta bort denna plastfilm, eller blir den brun igen? Någon som provat?

En annan fråga i korthet; får man garanti på ett mindre än ett år gammalt Apple Keyboard där enter-knappen börjat bli trög, åker inte ner på höger sida?

Jag fick tillbaka min MB för inte så länge sedan. Den var inne av samma skäl. Om du menar den skyddsplasten som täcker ditt nya "top case" så är tanken att du skall ta bort den. Plasten sitter nog där för att skydda när tekninkern monterar. I o f s vet jag inte om det är ngra problem att låta den sitta kvar, men mitt hade i alla fall massa andra märkliga klisterlappar på sig så det fick komma av.

Och nej, det nya caset kommer inte att bli brunt om du inte är hårdsnusare eller liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 08:20
Ursprungligen av desh:

Hej,

Min MacBook var inne på raparation för bruna fläckar, och kom tillbaka med en plastfilm på det stället den den förrut blev brun. Vågar man ta bort denna plastfilm, eller blir den brun igen? Någon som provat?

En annan fråga i korthet; får man garanti på ett mindre än ett år gammalt Apple Keyboard där enter-knappen börjat bli trög, åker inte ner på höger sida?

Det är ett års garanti på tangentborden också. Jag har bytt mitt eget tangentbord två gånger på garantin. De pajar av någon anledning. (Det gamla, fula, jättelika Apple Extended Keyboard II gick aldrig sönder och hade världens bästa anslagskänsla...)

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 21:30

Köp en helvit suddsvamp på ICA MAXI kallad AQA för 20 spänn så är dina problem ur världen. Tro mig. Det fungerar

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-11-16 11:21
Ursprungligen av Pantern:

Köp en helvit suddsvamp på ICA MAXI kallad AQA för 20 spänn så är dina problem ur världen. Tro mig. Det fungerar

Svampen fungerade perfekt, 10 sekunder och Macbooken var som ny utan att jag behövde skicka iväg den.:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-14 16:02

Okej, bra! Det fungerade inte på min innan reparation kan jag garantera; men nu är nog allt frid å fröjd kan man hoppas.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 16:08
Ursprungligen av desh:

Okej, bra! Det fungerade inte på min innan reparation kan jag garantera; men nu är nog allt frid å fröjd kan man hoppas.

Säker på att du hade exakt denna svamp då? För inget annat hjälper nämligen. Microdukar, starka medel, tandkräm whatever. Det MÅSTE vara sån här suddsvamp.

Plastfilmen är ju bara ett transportskydd!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-17 16:45

Jag använde inte just den.. Fan, det blir att dra iväg och införskaffa ett bra gäng sådana.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-17 16:51
Ursprungligen av desh:

Jag använde inte just den.. Fan, det blir att dra iväg och införskaffa ett bra gäng sådana.

Hehe den räcker nog ett bra tag men kan ju vara bra att ha ett lager ändå. Inte så dyrt direkt
Kul att man kunde hjälpa folk med sitt lilla tips Men skumt är det kan man tycka. Måste vara microskopiskt små repor i plasten på macbook som skiten fastnar i som denna svamp kommer åt men inte tex en miracelduk.

Tror inte att det är dom fläckarna som avses.
Antagligen bara smuts.
Dom fläckar som är migration tar man inte bort med en svamp.
Möjligen om man slipar i plasten.
Men vad är det för roligt med att ha en defekt front.
Då är det väl bättre att låta Apple byta den till en felfri.
Dom gör ju det på garantin.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 10:21

Min MacBook har fått dessa hemska fläckar och jag har testat den vita svampen
men ger inget märkbart resultat tyvärr.
Jag har funderat på att lämna in den till apple så dom kan byta topcasen
men vad behövs för att dem ska göra det? Bara kvittot?

Kontakta butiken där du köpte den så ordnar det nog sig!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 11:08

Jag köpte den på Applestore så jag får väl kontakta dom då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-08 15:39

Köpte en AQA-Fläcksuddare på ICA Maxi idag och nu ser min iBook G4 som ny ut, helt magiskt Tack Pantern för tipset!

Typisk grej som TV-shop borde kränga och göra reklamfilm för...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 16:49
Ursprungligen av ezzin:

Köpte en AQA-Fläcksuddare på ICA Maxi idag och nu ser min iBook G4 som ny ut, helt magiskt Tack Pantern för tipset!

Typisk grej som TV-shop borde kränga och göra reklamfilm för...

Måste verkligen få tag på en illa kvickt. Bara ICA maxi? Eller kvantum också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-08 21:44
Ursprungligen av desh:

Måste verkligen få tag på en illa kvickt. Bara ICA maxi? Eller kvantum också?

Kan bara tala för ICA Maxi så satsa på det eller ring Kvantum och fråga. Hoppas resultatet blir lika positivt för dig.

Kan ju säga att fläckarna har kommit tillbaka på min vita macbook. Bytte topcaset i början av maj och denna gång är det på tangenterna också. Min garanti gick ut i maj...

Allvarligt talat, byt namn på tråden för faaan!
Jag kan LOVA att de bruna fläckarna kommer tillbaks, iaf om du slutar tvätta... Haha!

Ursprungligen av RockyMontana:

Allvarligt talat, byt namn på tråden för faaan!
Jag kan LOVA att de bruna fläckarna kommer tillbaks, iaf om du slutar tvätta... Haha!

Om du menar mig så kan jag ju tala om att jag sköter både min och datorns hygien utan anmärkningar...

1
Bevaka tråden