Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försäkring och macbook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det allrisken på hemförsäkringen som gäller?
Finns det andra datorförsäkringar att rekommendera?

Hemförsäkring med allrisk/otur/drulle täcker det mesta. Läs försäkringsbrevet noga innan du anmäler en skada så vet du vad du inte ska säga/skriva...

Mitt tips är att ringa en tjänsteman på ditt försäkringsbolag och ta reda på exakt vad som gäller. Försäkringar är tråkiga och det är alltid bra att kunna få villkoren förklarade för sig. Sedan är det bra att även själv sätta sig in i vad det står. Naturligtvis ska man även vara uppriktig och berätta precis vad som har hänt vid en skada. Det lönar sig i längden. Försök inte att få mer ersättning än vad du är berättigad till. Skadereglerarna brukar vara duktiga på att känna igen just det, vilket händer ganska ofta och då faller ditt förtroende där direkt.

En del villkor kan vara direkt lönande att hålla koll på. Åtminstone Trygg-Hansa har en tilläggsförsäkring till hemförsäkringen som heter GolfPlus. Bland annat får du ersättning om du skulle råka ut för att slå en hole-in-one. Jag har för mig att de andra bolagen brukar ha något liknande.

1
Bevaka tråden