Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem montera en serie Firewire-HD

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 20:33

Till min PB G4(1,5 MHz/1,25Gb RAM) försöker jag ansluta ett gäng Firewirediskar.
En Maxtor 160
En Crossfire 160
-Bra så långt
en OneTech 250
- går först
ytterligare en Onetech 250
-nu försvinner den första onetechen också
och dyker inte ens upp när enbart den kopplas.

Försöker koppla i lite olika ordningsföljd men det verkar inte hjälpa

Skivkontroll ser dem inte/kan inte montera
Kan onetechdisken ha tagit skada av uppkopplingen, knappast va.
Har för mig att gränsen för antalet FWenheter i serie systemet ska klara är ganska hög.
Vad finns det mer för tricks man kan få igång dem med?

Har alla hårddiskar egna nätdelar?

Tänk på att firewire inte har obegränsad kapacitet 2 -3 hårddiskar kan ta upp hela firewires bandbredd...

Ursprungligen av Simon Templar:

Har alla hårddiskar egna nätdelar?

Tänk på att firewire inte har obegränsad kapacitet 2 -3 hårddiskar kan ta upp hela firewires bandbredd...

Jag hade ett liknade probem med extern CD-brännare i en port och en hårddisk kopplad till en kamera i den andra. Det gick bra att koppla kameran via hårddisken men inte att ha CD'n på samma sätt, av okänd anledning...
Kan bara ge dig tipset att kolla upp att du har senaste firmware för Firewire. Hoppas det hjälper.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 18:48

Ja, alla HDs har egna nätdelar.
Bandbredden borde väl bli problem först när jag flyttar data mellan dem. Grundproblemet är att de inte monteras.
Jag har programuppdatering på , så firmware torde vara senaste.

Gammal tråd men bumpar

Jag har en Laciedisk kopplad till en Mini och anslöt häromveckan en Ny Seagatedisk. Den seriekopplade jag då in i Laciediskens andra FW-port eftersom Minin bara har en port.
Det gick utmärkt tills jag gjorde en uppdatering av OSX. Då försvann Seagatedisken...
Inget probem att få tillbaka den genom att koppla ur strömsladden och men störande.

Kantänka att det borde gå bättre om jag hade en FW-hub istället, eller?

1
Bevaka tråden