Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jaha, jag satt bara och väntade på att någon skulle skapa en "Tråden för alla som...." för den nya macbooken. Men istället för att vänta gjorde jag det själv.

Jag har beställt en vit macbook med 2ghz C2D och 2GB i ram beräknas komma den 23e

Perfekt Tobias, jag tänkte precis skapa denna tråd, men nu slapp jag

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-12 22:49

Jag sitter också och väntar på en vit MacBook C2D (mellanmodellen) med 2GB RAM!

Sålde min gamla iBook två månader sen. Min skall också komma runt 22-23 November. Väntar halvivrigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-12 22:50

Beställde en Vit 2.0 Ghz 2GB ram i onsdags.. beräknas komma 21-23 nov. ...
Mkt förväntansfull.. blir min första Mac.

Beställde just en vit MacBook 2ghz, 2gb minne och 120 gb hd hos vår lokala handlare. Enligt honom är den nya policyn från Apple att butiker ska prioriteras, och beskedet de fått är att grejerna skeppas om 2-3 veckor. Omkring månadsskiftet som tidigast gissar jag.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 23:42

Har beställt en MB mellanmodellen. Beräknad 26-27:e

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-11-12 23:58

Beställde i fredags den vita 2GHz MacBooken. Beräknad leverans: 23–24 Nov.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-11-13 00:08

Har också beställt en, mellanmodellen med 2GB RAM, i torsdags, beräknad leverans 23-24 nov. Min första Mac!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-13 00:10

Jag beställde en MB av mellanmodellen med 2gb minne och 120gb hd. Det skickades idag, två dagar tidigare än beräknat. Den beräknade leveransen är nu 20:e november.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-13 13:33

Ansluter mig till skaran!

Switchar till mellanmodell med 2G Minne. Leverans 23-24.
Dock lite orolig att grafikkortet skall slöa ner datorn då Leopard troligtvis blir ganska mer grafikkrävande?!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 13:36

Otroligt många här som har MacBook som sin första Mac ser det ut som! Härligt!

Vad fick er att switcha och varför just MB?

Ursprungligen av boris91:

Otroligt många här som har MacBook som sin första Mac ser det ut som! Härligt!

Vad fick er att switcha och varför just MB?

Min sambos syster hade med sig en hp laptop 17-tum under våran semester på landet i somras. Då fick jag funderingar på att köpa en själv. Hade egentligen velat bygga en stationär-pc som jag brukar göra . Men jag tänkte att en dator man kan bära med sig, är bättre än en stationär. Så jag köpte sommarnumret av svenska Macworld med en test av MBP. Efter det blev jag väldigt sugen på en MBP. Snurade runt på olika macforum på internet och fick reda på att C2D skulle komma runt september till MBP:n. Nu har jag väntat nästan i ett kvartal på denna laptop. 23-24 är mitt preliminär leverans datoum.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 16:18

O.o såpass Kan inte säga annat än grattis igen

Önskar att alla hade råd å köpa det dom vill..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 16:21

Ska byta tillbaka till bärbart igen från att ha använt en iMac Core Duo ett par månader. Orkar inte vänta på att min återförsäljare ska få in den nya modellen utan jag beställer nog från Mercenat Store så fort jag fått iMacen såld.

Ska bli grymt skönt att 'bli portabel' igen

Jag väntar på min med en MacBook 2ghz o en 1g minne.

Väntar på en Svart MacBook 2.0Ghz 1Gb minne. Ska installera ytterliga 1 Gb när jag väl har den i mina händer. Beställdes i torsdags beräknad leverans den 15:e Nov.

Senast redigerat 2006-11-13 17:46

Jag väntar på min Macbook, mittenmodellen. Nu börjar väntan bli jobbig, för den har skickats iväg...

Shipped to GÖTEBORG, SE 13 Nov 2006
Estimated Delivery Date 23 Nov 2006 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 13 Nov 2006

"Din Apple-beställning W8068XXXX har skickats ivåg"
Varför skall de väga min nya MB???
Antingen är det de svenska tecknena som spökar i Tele2s webmail, eller så har översättarna gjort en miss.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 21:31
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Väntar på en Svart MacBook 2.0Ghz 1Gb minne. Ska installera ytterliga 1 Gb när jag väl har den i mina händer. Beställdes i torsdags beräknad leverans den 15:e Nov.

Men MacBooken levereras ju med 2x 512 MB? Om du nu inte menade att du skulle ha 1,5 GB RAM.

Spåra paket

Jag beställde en svart samma dag som det gick att köpa dom.
När jag spårar paketet så står det att den beräknas komma den 24:e.
Det jag blir lite fundersam över är Current Delivery Status vilket bara visar "In Transit to Customer - Shipment on Schedule"
Den visar inget mer trotts att det står carrier details to be updated shortly och det skickades den 13:e.
Nån som har samma problem ?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-20 22:55
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Väntar på en Svart MacBook 2.0Ghz 1Gb minne. Ska installera ytterliga 1 Gb när jag väl har den i mina händer. Beställdes i torsdags beräknad leverans den 15:e Nov.

Då får du bara 1,5 gb ram minne det vet du va? Och det blir inte dual channel! Den kommer ju med 2x 512 mb ram...inte med en 1024 gb.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-21 07:16
Ursprungligen av heybab:

Då får du bara 1,5 gb ram minne det vet du va? Och det blir inte dual channel! Den kommer ju med 2x 512 mb ram...inte med en 1024 gb.

http://www.99mac.se/ibook-macbook/107606-traden-foer-alla-som-bestaellt-en-macbook-c2d-nov-06-a-2.html#post768491

  • Medlem
  • Lomma
  • 2006-11-21 11:17

Till alla som har
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
på sin order:

Jag pratade precis med TNT, och det verkar inte som att det har blivit nån försening, utan bara att sidan inte har uppdaterats, eftersom meddelandet ovan är det senaste jag får upp om jag trackar min, men tjejen på TNT sa att den hade gått igenom hubben i Arnheim tidigare idag och är på väg till Sverige, och att leveransdatumet (som ska vara imorgon) antagligen fortfarande gäller. Tänkte att ni kanske ville veta, för de borde ligga i samma batch .

18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
17 nov 2006 15:24 Suzhou Shipped From Originating Depot
16 nov 2006 10:53 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Samma här. Ringde TNT i morse och de sa att jag får min macbook imorgon. Härligt!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-21 14:05
Ursprungligen av goaway:

Till alla som har
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
på sin order:

Jag pratade precis med TNT, och det verkar inte som att det har blivit nån försening, utan bara att sidan inte har uppdaterats, eftersom meddelandet ovan är det senaste jag får upp om jag trackar min, men tjejen på TNT sa att den hade gått igenom hubben i Arnheim tidigare idag och är på väg till Sverige, och att leveransdatumet (som ska vara imorgon) antagligen fortfarande gäller. Tänkte att ni kanske ville veta, för de borde ligga i samma batch .

Jag har samma problem:
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
Jag ringde tnt och de sa att min ändå fortfarande är kvar i Pudong. De hade inte fått nån "fyskisk kontakt" med paketet i Europa. Så alla med detta problem ska inte ha för stora förhoppningar antar jag.
blä!

jag frågade när de trodde att den skulle komma. de sa: tidigast torsdag, men antagligen fredag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-13 17:08

Nu har de skickat min MB idag med. Leverans 23 nov.. även min har de skickat ivåg

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 17:35

Vit 2.0 GHz. Beräknad avsändning 16/11. Beställde 5/11. Så jag fick den gamla avbeställd och en ny för leverans, automatiskt.

Ojdå! Vad många som beställt 2.0:an, tydligen blev inte 1.83:an så populär längre, haha kanske får man se en prissänkning på den snart? Med tanke på att "alla" vill ha 2.0:an, men 2.0:an har ju också blivit riktigt prisvärd!!

Här sitter en annan med en nyköpt Mini, men men kanske man säljer den plus den stationära PCn och TFT skärmen och köper en MB 2.0?

Ja det kanske bara var jag som beställde den "lilla" versionen.
Beräknad leverans den 21/11.

Längtar!!!!!!!!!

Har bokat en standrardkonfad mellanmodell på Postero AB.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 18:58

varför inte applestore?

Bevaka tråden