Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på CD-läsare i MackBook efter 1(!) dag

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en MacBook i måndags som extradator. Allt fungerade bra till att börja med. Installerade Word bla. När jag skulle installera det musikprogram jag använder mig av dagligen tog det stopp. MacBooken vägrade läsa den första installationsskivan (den andra gick däremot bra). Det bör tilläggas att det inte är något som helst fel på skivan. Alla andra datorer jag har provat med (en G5, en Imac och en annan MacBook) kan läsa den här skivan. Men inte min splitternya MacBook!! suck....
Så nu har jag fått lämna in härket på service. Efter en dag... Man börjar ju fundera på hur Apples hårdvarukontroll går till egentligen.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2006-11-09 12:18

macbooken har en jätte känslig cd läsare så puttsa skivan o ställ datorn på bordet så borde det gå

jodå, jag har puttsat och puttsat. datorn stod stilla på bordet. inte hjälpte det...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-09 18:13

Min flickvän har en macbook med riktig sunkig läsare, finns det några riktlinjer på hur dålig en läsare får vara för att det ska klassas för trasig eller defekt?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-11-09 21:34

min funkar prima även med halvsunkiga skivor.. inga problem ni har nog dessvärre fått måndags exemplar

Citat:

Min flickvän har en macbook med riktig sunkig läsare, finns det några riktlinjer på hur dålig en läsare får vara för att det ska klassas för trasig eller defekt?

funkar den inte perfekt på en sprillans ny dator så kan dom väl knappast neka att ta emot den på service. Tycker jag i alla fall... Men man vet ju aldrig.

SuperDriven på min MacBook Pro var knepig och brände i taskig kvalitet och det var då inga problem att få DVDn utbytt.

1
Bevaka tråden