Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är min ibook värd?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-21 08:23

hej!

jag har lite funderingar på att sälja min ibook g4, den är tre år gammal och var den sista modellen som inte hade trådlöst. den fungerar kanon, men jag känner att jag vill uppdatera mig med en ny dator. jag är lite osäker på hur mycket den kan vara värd idag, så jag tänkte höra lite med er medlemmar här vad ni tror? jag har hört att jag skulle kunna få 3-4 papp för den, men det känns bra att kolla runt litegrann innan jag säljer den...

tack!

Hej och välkommen hit.

Utan AirPort tror jag att det kan vara svårt att få ut mer än 2500 kronor. Är batteriet dessutom slutkört så kan det vara svårt att komma över 2000 kronor. Men kan du beskriva lite mer om vad den har för mängd arbetsminne och hur mycket hårddisken rymmer så kan man göra en djupare analys.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-21 21:15

tack! har tittat här en del, men inte registrerat mig förrän nu...

som sagt, en ibook g4, med en 1.07 ghz processor, 512 i ram, och 40 gig i hårddisk.
ingen airport, och batteritiden är sämre, men jag klarar en timme utan strömsladden...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-22 11:19

Lägg ut den på blocket, folk tar sanslösa överpriser där.. Typ en iBook G3 för 4500 spänn osv.. Jag funderar på att sälja min gamla iBook 500Mhz med HELT dött batteri för typ 4 papp där..

  • Oregistrerad
  • 2006-11-10 14:29

Nu har jag beställt en ny fräsch macbook pro, så jag ska äntligen sälja min ibook till en klasskamrat.
Nu undrar jag igen lite vad jag kan få för den.... jag har sett på blocket att folk har riktigt höga bud på sina ibooks....

här är min fulla specifikationslista:
1 Ghz PowerPC G4-processor 512 K L2-cache
256 MB DDR SDRAM, utbyggbart till 1,25 GB
50 GB Ultra ATA-hårddisk
Direktmatad kombinationsenhet (DVD-ROM/CD-RW
14,1-tums (diagonalt) TFT-skärm (XGA) med aktiv matris
ATI Mobility Radeon 9200 med 32 MB bildskärmsminne
Inbyggt 10/100BASE-T Ethernet och 56 K modem
Förberedd för trådlös nätverksanslutning via Airport Extreme (802,11g)
Firewire, 400-port, två höghastighets USB 2,0-portar
VGA-videoutgång, utgång för S-video och kompositvideo

vore tacksamt om ni kunde hjälpa mig! jag har ju sagt runt 3000:- men nu undrar jag om jag inte kan få mer för den?

3000:- låter vettigt, men du kan nog klämma ur 4000:- med lite tur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-10 18:16

jag tänkte gå in o låna tråden här lite...

vad tror ni att man faktiskt kan få för en maskin med denna spec...alltså ett rimligt pris..

ibook G4 12"
800mhz
640mb ram
60gb hdd
med airport extreme och bluetooth

och ett batteri som är 2månader gammalt...

//Tomas

Sålde en nästan exakt likadan (ej BT) som din Tomas. Med utbytt batteri. Fick 4000:-

Jag vill ha en ibook drool!! Sälja?

5k sålde jag min ibook G4 för.. dock så var den typ maxuppgraderad på den tiden.. dvs 1.07ghz 60gb hdd 768 ram bluetooth airport osv...

Har senaste halvåret köpt 2 iBookar ( dasslocken ) och då gett 1.750 samt 2.000 kronor för dom - båda på blocket. Dyraste var Special Edition, den med firewire. Billigaste hade deffekter så där gick köpet tillbaka, den dyrare sålde jag efter att ha lekt med den i någon vecka.... tyvärr ångrar jag att jag sålde den...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-12 20:13
Ursprungligen av Olle@mac:

Har senaste halvåret köpt 2 iBookar ( dasslocken ) och då gett 1.750 samt 2.000 kronor för dom - båda på blocket. Dyraste var Special Edition, den med firewire. Billigaste hade deffekter så där gick köpet tillbaka, den dyrare sålde jag efter att ha lekt med den i någon vecka.... tyvärr ångrar jag att jag sålde den...

Olle! Jag har en grön special edition liggende, men den ska jag inte sälja. Tänk vilken fin kultdator det är, inte många som har den inte.

De senaste halvåret tycker jag mig dock ha sett att begagnatpriser på iBook generellt har sjunkit mycket mer än tidigare. Jag antar att det är på grund av t ex MacBook och Mac Mini som gett mer Mac per peng.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 20:54

iBook såld idag

Satte ut min iBook G4 1.2Ghz med 80Gb disk och 768Mb RAM för 5000:- här på 99mac, fick den såld på under tre timmar. Så en "bra" iBook håller fortfarande en stor del av sitt värde!

1
Bevaka tråden