Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boot Camp när Desktop Parallels redan är installerat?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet hur jag gör för att installera Boot Camp på MacBook Pro när Windows redan har installerats med hjälp av Desktop Parallels?

Att du installerat Windows i Parallels påverkar inte Boot Camp ett dugg. Det är två helt skilda installationer. Parallels är bara ett program som emulerar en PC. Med Boot Camp installerar du Windows på MacBook Pron i princip som du gjort på vilken pc som helst.

Alltså: Att du installerat Windows i Parallels är inget du behöver bekymra dig för när det är dags för Boot Camp.

Om jag förstår dig rätt ska jag alltså ha två installationer av Windows på datorn för att både kunna utnyttja Desktop Parallells och Boot Camp?

Helt korrekt!

Parallels emulerar Windows i Mac OS X och Boot Camp möjliggör installation av Windows på en mac. Så det är stor skillnad framförallt i prestanda. Till Boot Camps fördel.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 11:39

I nya parallells behovs bara en installation.

  • Medlem
  • Eslöv
  • 2006-12-03 11:52
Ursprungligen av tompa747:

I nya parallells behovs bara en installation.

Fixar parallels av att dra igång en "riktig" partition med OS på istället för att bara dra igång emulerings-filen/"partitionen"? Hade kunnat vara rätt fräckt men där blir väl för stor hårdvaruskillnad mellan native och emuleringen. Men säger du att det fungerar borde man nästan orka testa.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 12:59
Ursprungligen av baaki:

Fixar parallels av att dra igång en "riktig" partition med OS på istället för att bara dra igång emulerings-filen/"partitionen"? Hade kunnat vara rätt fräckt men där blir väl för stor hårdvaruskillnad mellan native och emuleringen. Men säger du att det fungerar borde man nästan orka testa.

http://forums.parallels.com/thread5997.html

Firmware

Måste jag uppdatera firmware först?
Tyckte någon sa att det inte behövdes på MacBook Pro.
Med dom problem folk har haft efter uppdateringen vägrar jag att försöka...
Det talas om "vinande"!

Om man har både bootcamp och Parallel kan man använda samma program eller måste man installera dem i båda?
Har hört att man kan använda drivrutinerna från bootcamp-CD i parallel för att få rätt drivrutiner. Hur gör man i parallel då?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 13:03
Ursprungligen av the örjan:

Måste jag uppdatera firmware först?
Tyckte någon sa att det inte behövdes på MacBook Pro.
Med dom problem folk har haft efter uppdateringen vägrar jag att försöka...
Det talas om "vinande"!

Har en MBP, jag hor inget vinande. Daremot har flakten gatt pa hog varv 1-2 ggr efter jag uppdatera. Later som ett flygplan ska starta:). Men de har hant sa fa ggr, sa det ar inget jag ar orolig for.

1
Bevaka tråden