Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställ för MacBook

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-11 17:41

Någon som har tips på bra ställ till MB, samt vart jag ska köpa det. Har spanat lite på Ebay men inte hittat ngt bra.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-11 18:16

iLap på macoteket. Får mitt nästa vecka. Verkar grymt

cableyoyo.com

Dom här verkar rätt smidiga.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 10:09

Nackdelen med de sista är ju om man vill ha den i knäet. Man är ju låst till enbart en plan yta med dom.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-12 13:25
Ursprungligen av Pantern:

Nackdelen med de sista är ju om man vill ha den i knäet. Man är ju låst till enbart en plan yta med dom.

Varför inte bara.. Sätta datorn i knät då? Gör jag och har inte haft några problem. Nu när det börjar bli kallt är man ju inte barbent heller, så varmt på benen blir det inte.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 13:45
Ursprungligen av j0ppe:

Varför inte bara.. Sätta datorn i knät då? Gör jag och har inte haft några problem. Nu när det börjar bli kallt är man ju inte barbent heller, så varmt på benen blir det inte.

Fördelen med iLap är att man får en bättre vinkel på den i knäet. För mig iallafall så sluttar den ofta neråt till och med vilket gör det mindre skönt. iLap får också upp skärmen så det känns bättre. Testa som jag att palla upp den ca 5 cm baktill och vinkla bak skärmen får du känna vilken skillnad i komfort.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 12:01

Supergnu: vart hittar jag det där?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-12 12:27

Ställen från Macoteket är bäst

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 15:15

Jag är dock mest intresserad av ett ställ till skrivbordet, mest för att få upp skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 17:07

iCurve

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 17:10
Ursprungligen av svampmoln:

iCurve

Men då ska man ju ha externt tangentbord till..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-12 17:43

Kan man inte använda iLap till att ha den på skrivbordet då? Det står ju 'desk work' . Eller blir det jobbigt för en, att man måste sträcka sig fram för att nå tangenterna? Annars verkar ju det vara ett bra ställ..

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 17:46
Ursprungligen av dayweed:

Kan man inte använda iLap till att ha den på skrivbordet då? Det står ju 'desk work' . Eller blir det jobbigt för en, att man måste sträcka sig fram för att nå tangenterna? Annars verkar ju det vara ett bra ställ..

Jo, så har jag förstått det. Får min i början av veckan så jag kan skriva en liten review här då.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 23:42
Ursprungligen av Pantern:

Jo, så har jag förstått det. Får min i början av veckan så jag kan skriva en liten review här då.

Det ser jag fram emot.

Ahem... med risk för att trampa folk på tårna, måste man verkligen punga ut med halva förmögenheter bara för att få ett ställ till en mac? Dyra sönderdesignade skapelser. Snygga, men ergonomin verkar rätt kass.
Jag kör med ett tokbilligt ställ från Biltema:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=657&iItemId=90833
Funktionellt men knappast snyggt. Lite sprayfärg kanske kan göra susen?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 11:57

Biltema regerar men ska jag ha en snygg dator så ska jag ha ett snygg ställ. Kanske sprayburken kan vara ett alt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 19:51
Ursprungligen av Mate Dogg:

Ahem... med risk för att trampa folk på tårna, måste man verkligen punga ut med halva förmögenheter bara för att få ett ställ till en mac? Dyra sönderdesignade skapelser. Snygga, men ergonomin verkar rätt kass.
Jag kör med ett tokbilligt ställ från Biltema:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=657&iItemId=90833
Funktionellt men knappast snyggt. Lite sprayfärg kanske kan göra susen?

Det skulle dock vara trevligt med ett ställ som kom högre upp, liknande iCurve, som inte kostade 400 kr...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 14:51

Då så. Då är det här. iLap. Totalt 810kr inkl frakt.

Snyggt? Ja.
Lätt? Ja.
Prisvärt? Mycket tveksamt.
Komfort på skrivbord? 6 av 10 (något hög framkant(den närmast dig) gör att axlarna måste upp något. )
Komfort i knä? 8 av 10. Mycket skönt med muffen under handlederna och bra höjd på skärm och skönt vinkel på tangentbord.

Man har inga justermöjligheter i höjdled alls. Det hade varit bra. Med muffen på bli nämligen sidan närmast dig typ lika hög som framsidan när den ligger på skrivbordet. Men med muff på i knäet blir den riktigt riktigt komfortabel. Känslan är att iLap är mest inriktad på dig som vill sitta med datorn i knäet i tex soffan. 500kr kan jag tycka den är värd men inte mer. Dock är den betydligt bättre än inget alls ska påpekas!
Men orkar man inte med biltema krams ihop med sina rara ägodelar så får det tydligen kosta

Senast redigerat 2006-11-14 15:25
  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 16:31

Ser sweet ut, dock lite vär dyrt tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 22:33

Precis något sådan jag letar efter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-14 22:40

Är det bara jag som letar efter ett ställ för att placera min macbook vertikalt ihopfälld i? Har snart gett upp och kommer lösa det med något sämre bokstöd.

1
Bevaka tråden