Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg Airport funktion?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-10 20:25

Halloj!
Har nu haft min C2D MBP i dryga veckan och har en fråga. Är det någon annan som upplever att det går långsamt när man markerar airport express ikonen uppe i listen? När jag klickar på den för att se de olika nätverken så dröjer det upp till 5sek innan "listan" kommer fram. Var det likadant på de gamla PBöckerna eller är detta något som uppkommit med dessa nya MBPs ?
Tacksam för svar..
Mvh

Stämmer, har märkt samma sak faktiskt.
Inträffar detta även när det inte visas några nätverk på listan?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-10 23:12

Min gamla Pb går snabbt som attan...
Men den är väldigt långsam på andra saker;)

Min MBP tar det också lång tid för att visa. Kanske 5-10 sekunder. Aldrig snabbt. Min gamla iBook g3 gick direkt när man tryckte. Utvecklingen går... framåt?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 18:26

den scannar väl igenom spektrat efter nya nätverk varje gång man klickar där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-12 20:00

Ok, men var det likadant på de gamla modellerna också? Eller scannade den inte av varje gång man klickade?

  • Medlem
  • Habo
  • 2006-11-12 20:41

Lite segt är de väl... men inte 5 sekunder... 0.5-1sek däremot

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 22:43

Min svarar direkt... när airporten är avstängd. När den är på tar det en stund, ibland ett par sekunder. Det borde ju bero på att den har nåt o syssla med och antagligen så scannar den av 2.4 GHz bandet efter nätverk varje gång (som jag skrev) för att kunna visa uppdaterad information. Har fnulat lite men kommer inte på någon annan förklaring.

1
Bevaka tråden