Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad innebär egentligen "störningskompensation"?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad innebär egentligen "störningskompensation"?

Och när ska man använda det i internetanslutningen?

Texten i administratörsverktyget säger väl en del.

Citat:

"Störningskompensation bör aktiveras i miljöer där det finns andra 2,4 GHz-enheter som kan störa nätverket. Enheter som kan störa nätverket kan vara vissa trådlösa telefoner, tv-mottagare eller mikrovågsugnar."

"Inställningarna i den här panelen kan minska basstationens räckvidd. I normala fall bör de inte ändras"

Ok , tack för den infon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-12 09:46

Ur Airport Express Technology Overview (sid 14):

Interference robustness
Wireless interference can come from a variety of sources, including other wireless net-
works, cordless phones, baby monitors, and wireless video distribution systems.When
there is interference, some data packets may not reach their destination.These “lost”
packets are automatically retransmitted, so no data is actually lost. Unless the need
for resends is great enough to noticeably slow down data transfer, users are often
unaware that there has been a problem. However, sometimes interference can be so
severe that wireless clients actually lose their connection.
A feature called interference robustness is designed to maintain a wireless connection
between an AirPort Express Base Station and an AirPort Extreme client or Wi-Fi–enabled
Windows client in the face of severe wireless interference.This feature must be enabled
on both the base station and the client computer.
Note that interference robustness provides a stronger connection between the client
and base station, but may reduce the overall range of the wireless network.

Se även denna länk:
http://ls.berkeley.edu/mail/magnet/2004/0408.html

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-11-12 12:11

Jag vet iaf att den botade mina problem med min airport express. Bor i lght och det finns enl min Macbook ca 7 andra trådlösa nätverk. Relativt ofta så bröts förbindelsen och jag var tvungen att reboota både airporten och datorn för att få det att fungera igen. Jag testade att välja störningskompensation och voíla så har den funkat perfekt sen dess.
-Rekomenderar det starkt om du har problem med att tappa kontakt med din trådlösa router,

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 13:46

Det är något som bara har funktion ihop med en Airport express alltså? Det är inte datorn som sköter det?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-12 15:15

Denna funktion finns ju Airport expressenen och i datorn. Den måste aktiveras i båda ändar för att fungera.

1
Bevaka tråden