Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högfrekvent pip i radion, K750i

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-09 16:13

Nån mer som hör ett svagt, högfrekvent pipande ljud i ena eller båda lurarna när ni lyssnar på radio. Det kommer och går från ena stunden till den andra.

/Fredrik

Jupp, jag har detta fenomen men det har bara visat sig en enstaka gång och då i Stereo läge vill jag minnas, och enbart i höger hörlur. Jag brukar ställa radion i mono läge men det vill inte K750 veta av då den ställer tillbaka eländet så fort jag stänger ner radion. Skall prova att uppdatera min lur så kanske det försvinner, vem vet...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-09 18:38

jag hör massor av konstiga ljud i radion fasst jag vet inte om det beror på telefonen

  • Oregistrerad
  • 2006-11-09 20:16

Hade liknande problem med min K800i. Men efter många om och men så lyckades jag uppdatera programvaran och pipen försvann.

Vet inte om uppdateringstjänsten finns till K750 i men det kan vara värt att kolla.

  • Medlem
  • 2006-11-09 20:17

Kollade efter uppdateringar, då det skulle ha kommit någon ny - men den sade att den senaste var installerad. Jobbigt med det där pipet i alla fall. =(

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2006-11-11 23:21

Jag hade samma problem - mobilen hittade ingen ny programvara trots att det skulle finnas en ny version. Var i kontakt med SonyEricsson och helt plötsligt kunde jag ladda ner en ny. Vet inte om det hade något sammanhang...

  • Medlem
  • 2006-11-12 00:20

Vad jag vet så har det kommit en enda uppdatering efter den jag har. Denna har släppts av amerikanska SonyEricsson och skall enligt uppgift bara innehålla något som begränsar volymen, i alla fall är det så jag förstått det.

Hur skulle du beskriva ljudet, bara så jag vet att vi är på "samma bana" ?

/Fredrik

Testa med en annan headset, mitt pip är numera borta sedan jag bytte headsetet mot ett walkan dito. Men det kanske var en slump? Och som sagt prova mono.

Idag så bytte jag tillbaks till mitt gamla standard headset och se där nu pep det igen. Felet ligger i headsettet, eller åtminstonde så manifesterar den sig dår. Inga pip med Walkmanlurar.

  • Medlem
  • 2006-11-13 15:29

Då undrar man....ska man byta headset kanske. En enkel start menar jag...
Nån som har orginallurar och INTE hör ett pipande ljud då och då? =P

/Fredrik

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 16:21
Ursprungligen av Nifo:

Då undrar man....ska man byta headset kanske. En enkel start menar jag...
Nån som har orginallurar och INTE hör ett pipande ljud då och då? =P

/Fredrik

Ska fråga kompisarna imorgon

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 18:20

Samma fel. W810i

1
Bevaka tråden