Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasigt lock-lås på ny Macbook Pro?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-10 08:19

Hej Hej..

Fick min nya Macbook Pro igår och all funkar bra tills jag ska stänga skärmen och inte riktigt tycker att den går igen ordentligt..

När jag stänger skärmen långsamt så precis innan så kan man se en "krok" från höger sida om kamernkomma fram..Men det är ju en på väster också men den händer det inget med.. Ska båda krokarna fästa i datorn eller?

Känns så himla segt att skicka tillbaka datorn för ett sådant litet fel...
Finns det någon i Stockholm som kan reparera detta?

Måste man tömma datorn när man skicar in den ?

Tack på förhand/Björn:'(

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-10 09:18

Kolla med Lan-Master.

Båda krokarna ska fästa, gör de inte det får serviceteknikerna byta låsanordningen. Teknikerna rör inte hårddisken om det inte är några problem med den, så man behöver inte tömma den, däremot kan det vara bra att ta backup.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-10 14:41

Pratade med Inlife och dom sa att det var ett vanligt problem på nya bärbara mac:ar...

Dom skulle hjälpa mig att pilla lite och sa att det var en baggis att fixa...

puuuh

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-10 22:46

Vem kontaktar man i Göteborg för samma problem?

  • Medlem
  • 2006-11-11 01:13

Trifolium eller MacForum

  • Oregistrerad
  • 2006-11-11 18:53

Var inne på Inlife idag..Tog 30 sekunder..grymt bra..

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 13:08
Ursprungligen av jurassic579:

Var inne på Inlife idag..Tog 30 sekunder..grymt bra..

Har samma problem på min nyinköpta macbook pro. Om det bara tar 30 sekunder är det ju ett enkelt problem. Kan ingen beskriva hur man kan göra det själv? Eller finns det nåt ställe i Jönköping som kan fixa det?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 16:34

Han sa att det är "haken" kan vara lite böjd i början, dom är ju ganska tunna... Prova att pilla ut den och böja den lite..Såg inte när han fixade min men det känns rätt känsligt att hålla på med om man är lite skakig på handen som jag är ... Men ring dom och fråga...

Jag ringde apple först och dom ville att jag skulle skicka ner den till Holland..Tur att man inte gjorde det...Konstigt att hon jag pratade med inte viste om felet, på Inlife sa dom att det var rätt vanligt...

1
Bevaka tråden