Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa en hårddisk och föra över info från en PowerBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en Power Mac G4. När jag startar den så står det Mac OS 9.1 under uppstarten, När den väl startat hänger sig hela datorn och det kommer upp ett meddelande från "Netscape Quality Feedback Agent", ett annat från Wins server plus att Outlook försöker att starta. Hela datorn hänger sig och den reagerar inte på nåt.

Det jag skulle vilja göra är att rensa hela hårddisken och föra över program, OS X osv från min PowerBook G4. Jag är inte intresserad av att ha kvar någonting alls av det som nu finns på Power Mac G4:an.

Hur gör jag?:">

Jag har testat att ansluta Power Mac G4 till min PowerBook - hålla nere T under uppstart av Power Mac:en och sen gå in på skivverktyg i PowerBooken och välja att radera Power Mac G4:as hårddsik, men Power Booken hänger sig när den försöker radera den andra hårddisken.

Har du provat att formatera om Powermacens hårddisk med Skivverktyg från en systemskiva?

Systemskiva = DVD? I så fall nej.
Oavsett vad jag försöker göra så hänger sig Powerbooken när jag ansluter Powermacen via firewire.

Det behöver inte vara en dvd-skiva, utan kan mycket väl vara en skiva till ett äldre system. Huvudsaken är att du kan rensa den interna hårddisken ordentligt, då behöver du ju en annan startskiva.

Nå, annars vet jag inte. DiskWarrior?

Hej

om det inte går

kan du altid ta ut HD och formatera den i en PC eller en annan mac

mvh hanibal

1
Bevaka tråden