Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Company of heroes genom BootCamp

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har testat company of heroes och blev tokigt fast i det. Så jag har tillbringat hela eftermiddagen med att göra plats för en xp instalation...

Jag har ju en macbook så jag undar ifall någon vet ifall grafikkortet kommer ge några problem när kraven ser ut såhär:

Minimum System Requirements:
Windows XP or Vista
2.0 GHz Intel Pentium IV or equivalent or AMD Athlon XP or equivalent
512 MB RAM
DirectX 9.0c compatible 64MB video card with Pixel Shader 1.1 support or equivalent and latest manufacturer drivers
DirectX 9.0c compatible 16-bit sound card
DVD-ROM drive
Keyboard, Mouse
6.5 GB of uncompressed free hard drive space (We recommend having 1 gigabyte of free space after installation)

Är det någon som ens har en gissning så är jag intresserad.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-10-23 23:30

Testa demot och se om det flyter på bra:
http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/company_of_heroes/

Nu när jag skulle pationera min HD för att intallera windows sa bootcamp till mig att visa filer inte gick att flytta... detta betyder att ifall jag ska instalera windows måste jag först formatera HD och ominstallera OSX:(

Jag är inte så sugen på att göra det när jag inte har en aning ifall Company of Heroes ens kommer att fungera ( Enda anledingen till att installera XP )

Så ifall någon har en macbook med XP, skulle du inte kunna testa demot? Spelet är lätt det bästa jag har sett!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-10-24 20:21
Ursprungligen av mckrank:

Nu när jag skulle pationera min HD för att intallera windows sa bootcamp till mig att visa filer inte gick att flytta... detta betyder att ifall jag ska instalera windows måste jag först formatera HD och ominstallera OSX:(

Jag är inte så sugen på att göra det när jag inte har en aning ifall Company of Heroes ens kommer att fungera ( Enda anledingen till att installera XP )

Så ifall någon har en macbook med XP, skulle du inte kunna testa demot? Spelet är lätt det bästa jag har sett!

När Bootcamp inte kan partionera din hårddisk så beror det oftast på att det ligger filer för spritt för att göra en ny partition.

Enklaste sättet att lösa det på är om du lånar/köper en extern HD (firewire, så du kan boota från den) och klonar över ditt system till den och sedan startar du från den externa disken och formaterar systemdisken och sedan lägga tillbaka allt, då kommer Bootcamp kunna partitionera disken igen, så gjorde jag nyligen med Carbon Copy Cloner.

Det låter krångligare än vad det är

Jag tankade ned demot och försökte starta det.
Men då stod det att spelet krävde minst 512 ram.
Jag redigerade då i Parallell och tilldelade 704 ram men då fick jag dels meddelandet att
det började bli för lite totalt för huvudoperativet dvs OSX och att det plötsligt krävdes 768 ram för att kunna starta. Jag har ju bara 1 giga ram i burken.
Då vågade jag inte tilldela mer så jag stängde av det.

Men allvarligt talat så tror jag att det är för dåligt grafikkort i Macbook .

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-08 13:37
Ursprungligen av sventa46:

Jag tankade ned demot och försökte starta det.
Men då stod det att spelet krävde minst 512 ram.
Jag redigerade då i Parallell och tilldelade 704 ram men då fick jag dels meddelandet att
det började bli för lite totalt för huvudoperativet dvs OSX och att det plötsligt krävdes 768 ram för att kunna starta. Jag har ju bara 1 giga ram i burken.
Då vågade jag inte tilldela mer så jag stängde av det.

Men allvarligt talat så tror jag att det är för dåligt grafikkort i Macbook .

Att köra det med Parallell är ju lika med misslyckat!

Jetwash: Måste man använda sig av en firewire HD?

Jag börjar tro att det är ungefär 10% chans att spelet funkar på en macbook.... tråkigt

Skulle det gå bättre med bootcamp?
Det är ju fortfarande samma grafikkort!

Ursprungligen av sventa46:

Skulle det gå bättre med bootcamp?
Det är ju fortfarande samma grafikkort!

Ja men det är ändå stor skillnad. Med Bootcamp körs Windows "native" på macen. Du startar alltså upp i Windows fullt ut. I Parallels emuleras Windows. Det är en betydligt snabbare emulering än t ex VirtualPC men ändå betydligt långsammare än att köra det native.

Men spelet lär ändå inte lira bra på en MacBook. Möjligtvis funkar det med allt på lägsta men jag skulle inte tro det blir särskilt njutbart.

Jag kör A Company of Heroes på min iMac 24" med GeForce 7600GT. Funkar skitbra, under boot camp såklart. Att spela under parallels går inte.

"DirectX 9.0c compatible 64MB video card with Pixel Shader 1.1 support or equivalent and latest manufacturer drivers"

under paralles emuleras som sagt windows och du använder dig av en 'parallels video driver' till grafikkortet. ditt windows vet inte ens vilket typ av grafikkort du har.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-12 17:23

Klart allt flyter på mycket bättre med BootCamp! Wtf trodde ni??

1
Bevaka tråden