Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad göra med min gamla G3-iBook?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-12 21:51

Jag har en tre år gammal G3-iBook som nu skall bli pensionär efter lång och trogen tjänst. Jag har använt den varje dag sedan köpet (ja, nästan i varje fall) och i rätt många timmar per dag. Den har på sistone blivit lite smådefekt (nätverksuttaget glappar, strömadaptern har jag fått tejpa ihop för att den ska funka tillfredsställande) och det var avgörande orsaken till att jag bytte ut den.

Finns det någon andrahandsmarknad för sådana här sämre begagnade datorer? Själva funktionen är okej, den snurrar stabilt, kraschar aldrig och så vidare trots att jag kör den ganska hårt, hårddisken är proppfull och den inte har särskilt mycket RAM-minne.

jag ha en god vän som söker en sådan just för tillfälle så kontakta mig om du vill överlämna den i bra händer. (såklart inte gratis)

Någon köpte tydligen en iBook G3 för 1000 spänn: http://www.99mac.se/switcher-byt-till-mac/105823-viktigt-mac-problem.html

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-13 05:39
Ursprungligen av johan_tanying:

Någon köpte tydligen en iBook G3 för 1000 spänn: http://www.99mac.se/switcher-byt-till-mac/105823-viktigt-mac-problem.html

Ok, specifikationerna på min är lite bättre än i den tråden (900 MHz, 40GB hårddisk, CD-brännare/DVD) men så är det ju det där med glappande nätverksuttag och lite döende strömadapter. Ska jag sälja så måste det ju vara i befintligt skick.

Instruktionsböcker och annat har jag säkert kvar, jag vet bara inte var...
Men 1000 kronor ungefär, det är alltså ungefär något sådant jag kan komma att få för den. Det var ju bra att veta.

Har faktiskt inte köpt den ännu

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-11 14:09

Är tusen kronor ett rimligt pris tror ni? Tyvärr norpade min pappa den, ska jag ta tusen kronor, eller bör jag dra av kostnaden för strömadaptern och det trasiga nätverksuttaget? Specifikationerna är alltså 900 MHz, 40 GB hårddisk, 384 MB ramminne. Vit iBook G3, från augusti 2003.

Med tanke på att iBook G4 börjat säljas för 2-3000 kronor så låter omkring 1000 kronor som ett helt okej pris med tanke på dess ålder, nätverksporten och strömsladden. Om den har ett AirPort-kort kan man kanske ta ett par hundra kronor extra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-11 15:23

Om det är din pappa som tagit hand om den så skiter du i att ta betalt... rör det sig om peanuts som 1000:- så är visad goodwill värd mera. IMHO

Ursprungligen av Jonaz:

Om det är din pappa som tagit hand om den så skiter du i att ta betalt... rör det sig om peanuts som 1000:- så är visad goodwill värd mera. IMHO

1000:- är rätt mycket jordnötter för en del.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-11 16:03

Jomenvisst. Tusen kronor känns fjantigt att be om när det är min far men det kan hända att han propsar och då kan det vara trevligt för båda att veta ungefär vad den betingar för värde.

1
Bevaka tråden