Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern Maxtor vill inte funka

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Maxtor One Touch på 200Gb formaterad som FAT-32 som jag inte kan få att funka. Verkar som det har blivit något faktiskt fel på den, kan inte få igång den på varken mac eller windows.

När jag kopplar in den i OSX så händer inget. Den syns i skivverktyg, men monteras inte. Skivkontroll och reparera fungerar inte. FSCK ger IO-error.

Någon som vet om det finns något program som kan hjälpa mig att åtminstone få tillbaka infromationen från disken? Har ganska mycket saker där som jag gärna vill ha....

  • Oregistrerad
  • 2006-11-08 18:24

Har bytt en sådan ( fast på 300 Gb ). Kraftförsörjningen la av. Fick en ny som fungerat utan problem. Men allt jag hade på den gamla var jag ju av med...

Inte så uppmuntrande, tyvärr.

Har haft den ett tag, så det är ingen garanti kvar. Men var symptomen liknande, dvs den vill in mounta? För i så fall borde man ju kunna mörda chassit och stoppa disken i en dator direkt för att komma åt datan...

Jag hade en likadan men den blinkade bara lite. Gjorde som du säger, slaktade och satte in i datorn, funkar finfint och all data räddad!

1
Bevaka tråden