Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac prestanda

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-06 16:50

Jag är en riktig mac amatör, aldrig ägt en Macintosh. Närmaste Mac jag kommit på sistonde är min morfars Macintosh 128k eller vad den heter. En kvadrat med fönster i princip. Läst en hel del här på forumet den senaste månaden inför mitt så extremt viktiga beslut om jag ska bli en sk "switcher". Från att ha varit en person som spelar väldigt mycket dator till knappt någonting så vill jag fortfarande ha möjligheten att spela spel i bra grafik när det väl blir av. Min så vackert formulerade fråga blir då:

Hur står sig Macintosh prestanda mot PC?
Jag lutar åt en iMac 24". Prestandan ser ju fin ut men om man jämnför mot en tex Dell dator som jag nu suttit på i 5år, ger samma prestanda i Mac och PC lika mycket FPS i spel eller lutar det mer åt något håll? Jag tycker visserligen design är viktigare än prestanda till viss del, men man vill ju se till att man får det man vill innan man spikar något beslut involverande så mycket pengar :">

Tack för hjälpen, ni kan medverka i skapandet av en ny switcher.
PS. Ljug inte

  • Oregistrerad
  • 2006-11-06 17:14

En ny iMac är näst inpå en high end-PC. Den är toksnabb redan i standardutförande.

Det som skiljer är att grafikkorten inte är gjorda för de mest avancerade spelen. En Mac är ingen speldator, men det är trots detta inga problem att få de senaste spelen att flyta på väldigt bra med mycket lull lull igång, om du kör dem på en Windowspartition.

Nya iMac är den första datorn som fått 5.0 av 5.0 av computer sweden, som dessutom är en PC-sida.

Betyg (1–5)
Storlek/form: 5
Användar-
vänlighet: 5
Prisvärdhet: 5
Funktioner: 5
Bildkvalitet: 5
Medel: 5,0