Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver BBB 100/10 kapabel router

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-05 13:51

Finns det någon router på marknaden idag som klarar att ligga stadigt på en throughput på 100Mbit? Jag har tre PC burkar (två stationära och en laptop) och en MacBook Pro som jag vill ha en router till. Nu sitter jag på en D-link 604 som är seg som attan. Jag vill ha höga hastigheter på det trådbundna till de två staionära PC-burkarna. trådlöst är det bra om det också är lite snabbt. Det ska också gå att koppla in en skrivare på en av trådnoderna i routern. Finns detta att köpa idag för vettiga pengar överhuvudtaget? om inte så finns det något som nästan når fram till dssa krav?

//Erik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-05 16:13

Inte vad jag har kunnat hitta. Jag har därför tagit en gammal Pentium 4-maskin, 256MB RAM, 40GB disk och 3st nätverkskort och installerat linux. NICarna på en vanlig dator klarar av det galant.

Jag har Labs2 (fiber 100/100) och hade samma problem som du.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-11-05 16:38

Du kan titta på D-Links DGL-4300 108Mbps trådlös gaming router (pris mellan 1200-1500:- i butik)
En test finns här: http://www.gamingillustrated.com/dgl4300.php

· En snabb 10/100Mbps WAN-port för uppkoppling mot bredband/ADSL-modem.
· Fyra 10/100/1000Mbps Gigabit portar för det lokala nätverket (LAN) med autosensing.
· Genomströmningskapacitet (Throughput) 80Mbps

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-05 16:40
  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 21:53

Den listan verkade inte vara så väluppdaterad tyvärr. Mest gamla grejer. Någon som vet hur är linksys på throughput? Det kommer en ny draft n router snart och den verkar riktigt lovande (med tanke på att det är Gigabit-switch och att firmwareuppdatering i både airportkortet och själva routern är det enda som behövs ör att få 11.n är det väl blir ratifierat).

Länk: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1162354643512&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-11-07 22:24

Var i samma sits som du. Fick BBB 100 men nedladdningarna var grymt sega. Tänkte att alla routrar nu förtiden skulle klara av 100 på wan porten men oj vad långt fram i tiden jag trodde jag va. Ringde runt till Netgear, D-link, 3com men till sist hittade jag Linksys WRV 200. En liten oskyldig sak för 600:- har VPN, 5 olika SSID, MIMO, bandbrädds begränsning både på portar och program. (ger 5% till tjejen 95% till mig )

Funkar kanon bra, mycket router för pengarna

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-07 22:29

Jag skulle inte köpt en enda Pre-N produkt. Håll er till 802.11g prylar tills standarden är satt, eller tills några av dom stora aktörerna går ut och pushar för en draft.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 23:56

Vilka aktörer menar du då?
dessutom är det bara själva protokollet som inte är färdigtestat. Hårdvaran som behövs är redan bestämd... Så har jag förstått det iaf.
Vad var det för throughput på Linksys WRV200?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-11-08 19:01
Ursprungligen av erkus:

Vad var det för throughput på Linksys WRV200?

På pappret är det 100. Vad den faktiska TP är vet jag inte.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-08 19:14
Ursprungligen av erkus:

Vilka aktörer menar du då?
dessutom är det bara själva protokollet som inte är färdigtestat. Hårdvaran som behövs är redan bestämd... Så har jag förstått det iaf.
Vad var det för throughput på Linksys WRV200?

Intel, Cisco. Aktörer som vänder sig till företagsmarknaden och inte konsumenter. Jag ger inte fem öre för dlink, netgear.
Är du sugen på att mecka lite så finns det massa små roliga moderkort på www.mini-itx.com
Även http://www.pcengines.ch/ har massa små saker.

Senast redigerat 2006-11-08 19:24
Ursprungligen av Bijan:

Är du sugen på att mecka lite så finns det massa små roliga moderkort på www.mini-itx.com
Även http://www.pcengines.ch/ har massa små saker.

WRAP klarar tyvärr inte en hundra-lina, så mini-itx-lösningen rekommenderas.

Känner du för att bygga eget så rekommenderas m0n0wall skarpt, det är nästan som att köra en "vanlig" router.

m0n0.ch/wall

  • Oregistrerad
  • 2006-11-08 10:36

jag har funderat på att bygga eget men där routern står så får jag inte plats med något som är större en en "vanlig" router. Annars hade det inte vart något problem

1
Bevaka tråden