Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar Macbook kameran t. msn videochatt?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 18:17

Har inte fått det att funka!!

Funkar kameran bara med ichat för video konferanser?

Tycker det e sk**skumt! (ny mac användare 1v.) Skulle bli överlycklig om nån som visste palla svara:)

//XL

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-07 18:34

Den inbyggda kameran fungerar med iChat. Msn och inbyggda kamera får du köra med BootCamp.

Yes!!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 18:35

nej den funkar till det mesta men microsoft messenger till mac stödjer inte videochat (än). mercury messenger är ett alternativ som gör det men jag tycker inte det är något vidare värst bra. Jag använder Adium istället för microsoft messenger video chat fungerar inte där heller men det är bättre än microsoft messenger.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 18:48

så det funkar inte alltså

Tycker det är lite skumt överhuvudtaget att köra msn me mac. När jag skickar el. tar emot filer me msn går det betydligt långsammare än med min förra pc! Går det att optimera detta själv? Har kollat min uppkoppling me tptestet och det är faktiskt bättre nu än förut. Har inte trådlöst hlr...

Ursprungligen av excelion:

så det funkar inte alltså

Tycker det är lite skumt överhuvudtaget att köra msn me mac. När jag skickar el. tar emot filer me msn går det betydligt långsammare än med min förra pc! Går det att optimera detta själv? Har kollat min uppkoppling me tptestet och det är faktiskt bättre nu än förut. Har inte trådlöst hlr...

Läste på Adiums webbsida om just varför det går så segt att skicka och ta emot filer via msn. Och det beror på att det går via någon server eller något som får det att gå rätt eller något.. inte P2P.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-07 18:59

Vilken klient använder du? Om det är Microsoft Messenger 6.0.1 så ska filöverföringarna gå i normal fart (så länge du inte har en router med stängda portar).
Använder man tex AdiumX som körs med Jabber kommer filöverföringarna gå i ca 4kb/s.

Sen kan du ju alltid försöka uppmuntra vänner att parallellt använda Skype. Där får du mycket fler funktioner, bl.a videokonferans mellan Mac-PC som du eftersöker. Kör själv det med Macbookens inbyggda kamera och det fungerar utmärkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 18:58

annars funkar skype nu med video chat tycker extemt mycket om det och använder det nästan varje dag

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 19:17

aha.. trist!! Skype kanske e något då!

Vet att jag hoppar lite offtopic, men jag undrar över lite me macbooken(igen). Köpte den mellersta * 2,0 GHz Intel Core Duo* 512 MB minne* 60 GB hårddisk1*osv. på inwarehouse. Iaf, kollde spacet på hårdisken d första jag gjorde och har maximum size 55,57gb vilket är mkt mindre, sedan är 17,5 gig redan slukat vilket lämnar mig med knappa 37,5 vilket är långt från dom 60 som stod på specen. Jag har ett enhetsprefix(från forumet) och TROR jag förstår varför det skiljer sig lite på vad om står på specifikationen och vad som faktiskt finns i datan!(olika beteckningar) Men i jämförelse me XP tar det operativsystemt inte upp mer än 1.1 gig medans OS-X tar 17,5. Så jag har börjat undra om dom gett mig en BG;)

Why någon, snella

//Xl

Senast redigerat 2006-11-07 19:27
Ursprungligen av excelion:

aha.. trist!! Skype kanske e något då!

Vet att jag hoppar lite offtopic, men jag undrar över lite me macbooken(igen). Köpte den mellersta * 2,0 GHz Intel Core Duo* 512 MB minne* 60 GB hårddisk1*osv. på inwarehouse. Iaf, kollde spacet på hårdisken d första jag gjorde och har maximum size 55,57gb vilket är mkt mindre, sedan är 17,5 gig redan slukat vilket lämnar mig med knappa 37,5 vilket är långt från dom 60 som stod på specen. Jag har ett enhetsprefix(från forumet) och TROR jag förstår varför det skiljer sig lite på vad om står på specifikationen och vad som faktiskt finns i datan!(olika beteckningar) Men i jämförelse me XP tar det operativsystemt inte upp mer än 1.1 gig medans OS-X tar 17,5. Så jag har börjat undra om dom gett mig en BG;)

Why någon, snella

//Xl

Nä det är inte en beg dator du har, utan det handlar om att man har maxat installation av osx och alla extra mjukvara som medföljer datorn är ca 17 GB!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 19:44

Ok! Danke Hunter.

DET FUNKAR!!!
AMSN är det du ska köra. gratisklient för MSN... testa och du kommer inte bli missnöjd.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-07 21:14

Du har antagligen fått med installationsskivor när du köpte datorn. Du kan alltid installera om OS X och välja att tex Inte installera alla skrivdrivrutiner. Då får du mycket mer utrymme att använda.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-08 01:09

Skype krossar Msn!
Kolla bara filöverföringshastigheten och videochatten
är klockren i fullscreen.

Jag har oxo testat Skype med kompis i dyskland. Funkade bra. Både mot Skype PC, linux samt Mac. Har inte provat aMSN än men ska göra det snarast. Macbooken och video verkar fungera bra imo. / Mikke

edit:satnvingnelf

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 11:20

Min kompis använder aMSN till Linux och han är helnöjd. Finns flera saker som man kan göra i den som man inte ens kan göra i Microsoft msn till xp.

1
Bevaka tråden