Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställt HD kabinett?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har beställt HD kabinett från http://www.leveransdirekt.se/? Vet inte om de är seriösa, men de har ju fruktansvärt bra priser. Jag mailade dom och frågade om de var seriösa när de inte ens lägger ut något telefonnummer eller annan kontaktuppgift på sidan bortsätt från mail. Fick inget svar vilket får mig att tvivla på dom.

Rent generellt kan man väl säga att om de inte lämnar ut info var man finns etc så bör man väl dra öronen åt sig.

På deras sida "om oss" står längst ner "Optim AB VAT Nr: SE556692507801"

Lite mer info går att få fram om dem - men ett AB som bara har mobilnummer.Ett nummer som inte verkar vara registrerat. Nja...

I Kompassen stod:
Optim AB
Tunnbrödsvägen 37
16864 Bromma
Sverige
Telefon : +46 70 722 70 50
Antal anställda (totalt inom koncernen) Från 1 till 10
Etableringsår 2006

En snabb blick på sidan ger intrycket av "för bra för att vara sant" - vilket nog betyder just detta...

Det finns nog en tråd på 99mac om ett till synes liknande företag i början av året som just visade sig vara bluff.

Whois-infon ger ett namn på någon som verkar ha vunnit Traderas sommartävling i att sälja mest inom kategorin hemelektronik. Huruvida det talar för eller emot företaget får du själv bedöma.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-11-02 10:36

Det företaget skulle jag aldrig handla ifrån.

Det är så drygt att inte kunna vara säker på om ställen är seriösa eller inte. grr...

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-11-07 15:21

Man bör tänka på att det att lätt att visa låga priser när man inte har något i lager, det är ju inte säkert att varorna finns för leverans överhuvudtaget.....:'(

Köper man från kända firmor så kan man sova gott om nätterna.:)

1
Bevaka tråden