Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka K750i automatiskt med iCal, Adressbok mm

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-07 09:01

Hej!

Om jag vill att datorn och telefonen ska synka automatiskt med varandra så man slipper klicka att synka var eviga gång - hur går man tillväga då?

Sen undrar jag hur tanken är att man ska använda adressuppgifter för sina kontakter. Dessa förs ju över vid synkningen, men jag kan inte ta fram dem för användning i telefonen. Detta gäller för övrigt även adressinformation som jag lagt in direkt i telefonen.

Underligt. Några förslag på dessa båda frågor?

Mvh
/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-07 11:08
Ursprungligen av Nifo:

Sen undrar jag hur tanken är att man ska använda adressuppgifter för sina kontakter. Dessa förs ju över vid synkningen, men jag kan inte ta fram dem för användning i telefonen. Detta gäller för övrigt även adressinformation som jag lagt in direkt i telefonen.

Om du när du väljer "mer" och sedan "redigera kontakt" dra styrpinnen åt höger kommer i alla fall jag vidare till först e-post sedan bild/ringsignal/röstkommando, adress och till sist info.

Svar på fråga nr 1 skulle jag också gärna villja ha. Kanske går att lösa ex med salling clicker?

MVH/Jens

  • Medlem
  • 2006-11-07 11:32

Ah...tack. Men det var inte helt logiskt, eller? =P Att behöva gå in i ett redigeringsläge för att se den informationen.

Vad det beträffar autosynken:

Måste ju finnas något script eller program som fixar detta.
Trodde till 100% att dett skulle skötas automatiskt om man så ville...

/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-07 11:54

På den här sidan: http://blog.crookedmoon.org/index.php/2006/05/07/program-som-gor-os-x-godare-an-gott en bit ner (under salling klicker) verkar det finnas en script som kanske gör det du eftersöker? Sitter på jobbet med windows och kan inte testa, men berätta gärna om det funkade.

/Jens

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-07 17:08

Tyvärr fungerar inte din länk...

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-07 20:04

Nej tyvärr så får jag fel vid sidhämtning...

  • Medlem
  • 2006-11-07 20:13

Jodå, länken funkar (firefox)

Som sagt...texten under "Salling Clicker". Får testa senare eller i mörrn

/Fredrik

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-07 20:29
Ursprungligen av Nifo:

Jodå, länken funkar (firefox)

Som sagt...texten under "Salling Clicker". Får testa senare eller i mörrn

/Fredrik

Nu har jag provat både i Firefox och Safari men kunde inte öppna sidan ”http://blog.crookedmoon.org/index.php/2006/05/07/program-som-gor-os-x-godare-an-gott” eftersom servern slutade svara

  • Medlem
  • 2006-11-07 20:15

.CGZ ??? Vad är det för format? Inget som Stuffit gillar i alla fall...
Skulle vilja veta lite mer om scriptet, vad det gör och hur det funkar innan jag använder det. Finns det någon "officiell" sida tro?

/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-11 19:41
Ursprungligen av Nifo:

.CGZ ??? Vad är det för format?

"Compressed Salling Clicker Script (or archive)"

Sidan svarar i alla fall just nu.

Lägger scriptet här. Har ej testat det än.

1
Bevaka tråden