Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik från iTunes till K750i - Går det?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-07 09:02

Ytterligare en fråga:

Jag vill snabbt och enkelt kunna föra över mina AAC-spår (om K750i nu stöder dessa) från iTunes till mobilen på något smidigt sätt. Finns det något program eller tillägg för detta, eller något annat käckt och snabbt sätt för oss macare att lägga in musik i denna mobil?

Mvh
/Fredrik

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2006-11-07 10:52

Jag använder SyncTunes till min W800i , så det borde fungera till K750i också.

Jag syncar till kortet via en kortläsare, då jag haft trubbel med koppla telefonen till min iMac (G5) med USB kabeln - finder låser sig. Programmet klarar alltså att synca iTunes till andra MP3 spelare också förutsatt att de syns som en volym i finder.

/Bodo//

  • Medlem
  • 2006-11-07 11:03

Ska kolla in detta program. Tack för tipset!

Har även hört talas om ett annat program som heter "iTuneMyWalkman".
Vad skiljer dessa program åt i funktionalitet och användarvänlighet?

Mvh
/Fredrik

synctunes är ett eget program om jag inte minns helt fel, itunesmywalkman är ett script för itunes. du skapar en playlist i itunes som du sen syncar mot telefonen. det sättet jag kör just nu med min w800, funkar bra även fast det kan hänga sig någon gång.

har för mig synctunes även syncar nya podcasts automatiskt, något jag saknar med itunesmywalkman.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-07 20:12

Nu har jag inte använt det på väldigt länge, men iTuneMyWalkman funkade bra för mig när jag testade det. Däremot har den automatiska synken slutat att fungera, och när jag ska installera den "Folder Action" som behövs får jag AppleScript Error; "Folder does not exist, and you don't have access privileges to create it. (-5000)"

Tyvärr vet jag inte vad det är för mapp den syftar på.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-07 20:20
Ursprungligen av hugin:

Däremot har den automatiska synken slutat att fungera, och när jag ska installera den "Folder Action" som behövs får jag AppleScript Error; "Folder does not exist, and you don't have access privileges to create it. (-5000)"

Tyvärr vet jag inte vad det är för mapp den syftar på.

Har också upplevt detta och det är lite irriterande att vara tvungen att start och köra appen själv men det kostar att var på topp

Ursprungligen av joha88:
Ursprungligen av hugin:

Däremot har den automatiska synken slutat att fungera, och när jag ska installera den "Folder Action" som behövs får jag AppleScript Error; "Folder does not exist, and you don't have access privileges to create it. (-5000)"

Tyvärr vet jag inte vad det är för mapp den syftar på.

Har också upplevt detta och det är lite irriterande att vara tvungen att start och köra appen själv men det kostar att var på topp

Men det måste väl finnas en lösning på detta väl. Jag vill att det ska vara smidigt, jag har ju för bövölen mac!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-07 20:17

iTuneMyWalkman har nått 0.94 och fått ett grafisk skal och därmed nästan lämnat scriptstadium till eget program. Man behöver inte installera scriptet till iTunes utan kan köra direkt från appen. Fungerar faktiskt riktigt bra tillsammans med min w850i ... även synkning av Podcaster numera.
Du hittar den här http://ilari.scheinin.fidisk.fi/itunemywalkman/
där finns även en fix för det att Finder hänger sig.:cool:

nu vet jag inte hur det funkar med en ipod då jag aldrig haft någon, men det som irriterar mig med itunesmywalkmans syncning av podcasts är att det inte finns några inställningar för den alls, med synctunes kan man i vart fall konfigurera hur långt tillbaka i tiden den ska plocka podcastsen och om den ska plocka de som är enabled eller ej osv osv... hur ser det ut med en ipod när det kommer till detta? finns det mer inställningsmöjligheter?

är kanske mitt eget fel då jag dragit hem 4 gig podcasts, men hittar man ngn man gillar så vill man ju lyssna från början... svårt att hinna ikapp med allt bara.

Ursprungligen av hallogallo:

nu vet jag inte hur det funkar med en ipod då jag aldrig haft någon, men det som irriterar mig med itunesmywalkmans syncning av podcasts är att det inte finns några inställningar för den alls, med synctunes kan man i vart fall konfigurera hur långt tillbaka i tiden den ska plocka podcastsen och om den ska plocka de som är enabled eller ej osv osv... hur ser det ut med en ipod när det kommer till detta? finns det mer inställningsmöjligheter?

är kanske mitt eget fel då jag dragit hem 4 gig podcasts, men hittar man ngn man gillar så vill man ju lyssna från början... svårt att hinna ikapp med allt bara.

Men det där kan du väl lösa genom att skapa smarta spellistor i itunes och sedan låta syncprogrammet välja att bara synka mot den spellistan.

smart! hade jag inte ens tänkt på. tackar för tipset! ibland är lösningen så nära så man missar den...

...nu är ju bara frågan, kan man använda smarta spellistor och styra dom med den där lilla knappen vid varje låttitel? så som synctunes kan. enabled kallas det i synctunes, men vad heter det på svenska itunes?

trixet är ju att de inte syncas om de inte är enabled, men skulle vilja sålla ut dem redan innan för att se vad som finns i listan.

1
Bevaka tråden