Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP 1600 för mac

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-07 02:04

Undrar bara om nån lyckats använda en HP Laserjet 1600 med en mac o isf hur.
Är så trött på skit-HP, lämnade tillbaks en av deras senaste multimaskiner igår pga kassa dokumentutskrifter (jag hade grymma papper så det är inte det). Kom hem med den här, och uppackad och klar visar det sig att den är inte ens mac-kompatibel. Ringde ÅF och ingen där visste att den inte var det.

Eftersom jag utgår från att det inte kommer att lösas smidigt ska jag tillbaks o byta igen imorgon, nån som kan rekommendera en bra färglaser-skrivare, inte HP 2600 då jag helt i onödan får betala för nätverksdelen. Jag kör bara trådlöst så då är det inbyggda kortet värdelöst (och jag vill inte stödja HP). Dock kan man ju säga att 2600:n bevisligen också har featuren "mac-kompatibilitet", eller så kan man se det som att det är skandal att inte 1600 ha det.

Så, kan någon komma runt problemen med världens sämsta HP-skrivare eller rekommendera andra lämpliga färglaserskrivare, med bra och resurseffektiv programvara för OSX?

Ursäkta om jag verkar tjurig, men ni vet kanske hur det är när man är trött, lite stressad och allt krånglar

Det är väl klart att den skrivaren inte fyller dina behov eftersom den inte är kompatibel
Varför gnälla på HP? Tittar man på deras hemsida så kan man lätt få fram vilka produkter som är mac-kompatibla. Den skrivaren du valt finns inte med på denna lista. Möjligtvis så kan man tycka den den ÅF man anlitat skall veta det eller ta reda på det.
För mig har HP varit suveräna med att uppdatera sina drivrutiner efter hand som Mac-OS har blivit uppdaterat. Medan konkurrenter till HP som jag haft inte gjort det.
Mitt tips är kolla upp detta innan du köper nästa skrivare. Lycka till!

1
Bevaka tråden