Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pirates Of Silicon Valley på YouTube

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-07 01:49

Kanske ingen direkt Macnyhet men för er som inte sett Pirates Of Silicon Valley från 1999; filmen som handlar om uppstartstiden och när allt började rulla för Apple och Microsoft finns delvis uppe på YouTube i sex delar på ca. tio minuter per "avsnitt".
Filmen är egentligen ca. 1,40 h lång så hela går inte att kolla på, men man kan väl se det som en längre "preview", så får man avgöra om man vill införskaffa rullen för att se hela eller inte.

Filmen är småtrevlig och man får bland annat se Steve Jobs ta syra, hänga med sina Hare Krishna buddies och se Bill Gates på strippklubb liksom kvadda en bil med nån slags grävskopa, eller nåt liknade. Även lite raserutbrott här och där och gräl om vem som snor vems operativsystem i sann Ricky Lake anda utlovas (...nästan).
Helt klart sevärd, speciellt om man är intresserad av Apple och Microsoft.

Kolla här

OBS! Tvivlar dock på att det är filmbolaget själva som lagt upp filmdelarna så välj själv. Dock är det inte hela filmen så känn inte att du supportar piracy i överdriven skala.

Enjoy!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-07 01:53

För mer info om filmen på IMDb - go here!

Den försvinner nog snart från YouTube...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-07 13:15

Säkerligen. Har bara varit uppe ett par dagar, så hurry up för den som vill se...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 14:39

Filmen är väldigt bra. Jag rekommenderar alla att se den. Antagligen kan man beställa den nånstans över nätet men det går väl bra att få tag på den genom "den andra vägen" också

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-07 15:38
Ursprungligen av SeBBBe:

Filmen är väldigt bra. Jag rekommenderar alla att se den. Antagligen kan man beställa den nånstans över nätet men det går väl bra att få tag på den genom "den andra vägen" också

Jag har bara sett DVD:s med region 1 på amazon osv. Är det någon som vet om den finns som region 2?

Ursprungligen av rhesus:

Jag Är det någon som vet om den finns som region 2?

Jag har R1 varianten, men det är väl ok?I värsta fall får du väl rippa den och göra om den till en R0.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-07 17:16
Ursprungligen av rhesus:

Är det någon som vet om den finns som region 2?

Tvivlar på att den finns att köpa som reg2, åtminstone bland större återförsäljare. Fanns dock att hyra tidigare på lite olika ställen som reg2 så det är ju inte omöjligt precis.

Ta och koda om din DVDspelare till reg0 är ju ett fint alternativ om du inte orkar leta efter den. Det är gjort på 30 sekunder, så det rekommenderar jag...

Var ju inte hela filmen. =(

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-11-07 15:43

Den finns på mininova.

1
Bevaka tråden