Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trevlig artikel ang. kommande inköp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-06 20:47

Kan rekommendera denna artikeln från Tomshardware.se
Den argumenterar för varför man kanske ska köpa en PC nu men vänta med Mac. För mig som är en riktig amatör men nyfiken i en strut är den läsvärd! Den är ju inte svart på vitt så man får tro på det om man nu vill eller inte

http://www.tomsbusiness.se/produkter/20061106/index.html

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-06 22:21

Nåjo, visst ger den lite råd men inte speciellt entydig förutom precis den slutsats som du själv drar. Känns väl lite "si-så-där" att han tycker Apple är speciellt dåliga genom att släppa patchar utan att berätta varför och att det tycks utgöra en av grundstenarna i resonemanget om att man ska vänta.
Ska man vänta på att någon (vilken som helst) datorleverantör blir färdig med att väl dokumentera och leverera ett system som inte behöver patchas, ja då får man vänta (...typ)

Mitt råd är att behöver du en dator så köp en!
I den takt som processor- och andra chips-tillverkare släpper ny teknik har ALLA köpt för tidigt om vi nu tittar tillbaka 6 månader efter vårt inköp... Ska man grunna på vad som kan släppas nästa kvartal (för det släpps helt NYA prylar hela tiden) får man bara ont i magen
(Detta torde gälla alldeles oavsett om man nu behöver en Mac eller PC-hoj. Iofs kan detta diskuteras nu när man (som jag) kör båda sorterna i intel-baserade Mac'ar).

  • Medlem
  • 2006-11-06 22:39
Ursprungligen av Macsimal:

Mitt råd är att behöver du en dator så köp en!

Mitt råd är att behöver du en dator så köp en mac!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-06 23:33
Ursprungligen av Baron:

Mitt råd är att behöver du en dator så köp en mac!

Hmpf! Det är till att märka ord!

En PC är väl ingen dator... det är ju en infektionsklinik

1
Bevaka tråden