Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iCal automatiskt till mobilen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-06 15:41

Hej!

Kan man ställa in datorn / iCal så att denna automatiskt uppdaterar iCal kalendern med telefonen? Jag vill alltså (såklart) slippa att göra detta manuellt. Kan man i så fall se till att det automatiskt sker med adresskort osv med?

Jag menar, måste jag gå in och välja "synkronisera" i iSync varje gång? Känns änna bökigt. Dessutom märkte jag att om jag nu gör det manuellt, så kan jag inte göra det via iSync-ikonen i listen högst upp eftersom jag då bara synkar mitt Mac-konto och inte något annat.

/Fredrik

Senast redigerat 2006-11-06 15:58

Japp, kika på iSync, den får ihop både adressbok och kalender på en gång. Jag använder BluePhoneElite för att sätta igång synkning automatiskt när jag befinner mgi i närheten av datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-06 17:07
Ursprungligen av Standout:

Jag använder BluePhoneElite för att sätta igång synkning automatiskt när jag befinner mgi i närheten av datorn.

Med programmet BluePhoneElite, så kan man ställa in automatiska syncningar

/Tangen

  • Medlem
  • 2006-11-06 16:11

Jodå, kör med iSync - men där kan man bara klicka manuellt för att få saker synkroniserade. Trodde jag kunde göra detta med isync-ikonen i listen, men där kan jag bara synca för .mac-kontot, vilket är lite lustigt.

Nåja, är inte intresserad av manuell synk ändå.

Jag vill, precis som du säger, att när jag

1. Är i närheten av datorn
2. X antal gånger per vecka eller dag

..kunna få kalendern *AUTOMATISKT* synkad med mobilen. Likaså vill jag att detta ska ske med mina kontakter och övriga "synkbara saker".

/Fredrik - Som inte kan bestämma om han ska skriva Sync med "c" eller "k"

  • Medlem
  • 2006-11-06 18:15

BluePhoneElite Fixar INTE biffen =/

Från deras FAQ, så jag vet inte vad du fick den infon om. Provade och man kunde *bara* ringa via datorn och messa. Inte vad jag behöve.

Will BluePhoneElite sync my phonebook or calendar?

No. BluePhoneElite is not a synchronizing utility. Phonebook and calendar syncing will not be added.

/Fredrik

Senast redigerat 2006-11-06 19:30
  • Medlem
  • 2006-11-06 19:54

Skulle vara GULD om jag fick löst detta ikväll redan. Finns det något annat sätt, något annat program - eller kan man göra ett script som kan köras lite då och då? Hur i så fall?

Nöjer ni er med att synka manuellt? =/

/Fredrik

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-06 20:45

Det finns ett applescript som automatiserar synkningen. Ladda ned den och kör igång den med ical så får du automatisk sync.

  • Medlem
  • 2006-11-06 20:51

Okej....vart då? Kan den synka även när man "är inom räckvidd" med blåtanden?

/Fredrik

gammal tråd.. men var hittar jag lämpligt applescript?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 22:00

men om det inte var bluephoneelite, vad var det då - hilfe, det finns ett program i alla fall

1
Bevaka tråden