Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac möter PC på Onsdag i SVT

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björn Leander:

Killen vet jag inte vem det var men tjejen heter Linda och arbetar som säljare på Grafit här i Umeå. Grafit är ett Apple Center och jag är ganska säker på att hon använder Mac.

Ok, jag kan förstås ha fel men hon verkade lite dåligt förberedd men det var kanske meningen...

Mycket snack om "Clearview".. bloggen TUAW.com har en bra bild, döm själva

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-09 22:33
Ursprungligen av Jürgen B:

Mycket snack om "Clearview".. bloggen TUAW.com har en bra bild, döm själva

Ehm... den där bilden har då inte ClearType igång :S Återkommer med bild om någon minut.

ClearType igång på min Windowsinstallation på Macbooken:

Lika bra som i OS X? Nej, det tycker jag nog inte.
Duger det? Absolut.

Har för mig att ClearType inte som standard är påslaget i Windows, utan att användaren själv får välja om det skall vara igång. Därför antar jag att många missar att det faktiskt finns.

Senast redigerat 2006-09-09 22:48
  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-08 20:23

Ha, ha , ha. Kantutjämning, typ ATM 1992 (det förra seklet). In i dimman...

Här är framtiden!

Det hade varit kul att haft vista och 10.5 med i Mac vs.PC ...

http://video.google.com/videoplay?docid=-1488293441562218396&hl=en

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-09-10 09:13

Har nu sett programmet, och väljer at tinte kommentera duellen här. Hela programmet andas lågvatten lång väg. Och detta är inte bara negativt för macen, utan för datoranvändandet i stort.

Har skickat iväg ett plattformsobjektivt mail till dem och påpekat ett och annat. Snälla hjälp mig att få dem förstå att de måste förändra allt, om de "nybörjare" programmet tydligen vänder sig till inte skall blir mer fientliga än vad de redan är, till datorn.

//Filip

Idag gick jag in hos Grafit och pratade lite med Linda (Mac-tjejen). För det första så hade det varit ganska oklart till just då de skulle börja om hur upplägget skulle vara. Därför kunde de inte förbereda sig alltför mycket. För det andra så fanns det betydligt mer material än tre minuter. Det är alltså bara en väldigt liten del som sedan vistats upp. Båda sidor hade betydligt fler argument men som SVT klippte bort.

För det tredje så kom PC-killen in i butiken senare efter inspelningen och köpte en Mac Mini.

Ursprungligen av Björn Leander:

För det tredje så kom PC-killen in i butiken senare efter inspelningen och köpte en Mac Mini.

Underbart och läsa!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-11-02 23:12

Jag känner killen som argumenterade för PC och sanningen är den att han inte alls har något emot Mac eller Apple för den delen. Han råkade bara vara tillgänglig när de behövde en person som ville förespråka PC i "duellen"...Han själv tyckte också att duellen höll låg kvalité men det blir väl lätt så när de som deltar inte tror på det de ska förespråka.

Edit: För att tillägga, han har INTE köpt någon Mac Mini.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-05 13:56

ni som såg programmet på svt.se? har ni någon länk??? hängde inte ens med vilket program det var

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-05 15:19
Ursprungligen av Alf Nif:

ni som såg programmet på svt.se? har ni någon länk??? hängde inte ens med vilket program det var

Jag såg det inte men jag gissar att programmet var Login. Det spelas in i Norrland och handlar om datorer. Jag var in och tittade i SVT:s programarkiv men det är bara det senaste som ligger uppe där. Lite dumt, jag tycker inte att det borde vara några rättighetsproblem iom att det görs av SVT själva.

  • Medlem
  • 2006-11-05 14:08

Du vill inte se det, men om du måste så ligger det säkert på svt (eller maila dem) alternativt som någon torrent.

/Fredrik

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-05 15:17

Finns att titta på Svt.se om dom inte förändrat någonting, ingenting att se dock.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-06 00:29

...det var absolut världens sämsta program. någonsin.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-06 02:59

Waste of time

Bevaka tråden