Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro - 5:1 Ljud?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-05 21:31

Vad behöver jag för att få ut 5:1 ljud? Har ett Altec Lancing högtalar system som jag hade på min windows burk, skulle vara bra ifall jag kunde använda detta på min Mac Pro.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-05 23:12

en optisk kabel?

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-05 23:22
Ursprungligen av 20Hz:

en optisk kabel?

Har ingen optisk ingång på högtalarsystemet de ingångar jag har är en sk phono digital ingång och de sedvanliga pc ingångarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-06 09:52
Ursprungligen av Zelle:

Har ingen optisk ingång på högtalarsystemet de ingångar jag har är en sk phono digital ingång och de sedvanliga pc ingångarna.

Menar du en RCA/Coax digitalingång? I så fall räcker det med en sån här: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=79664

Jag kör en mellan min MacMIni och min förstärkare och det funkar utmärkt.

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-07 17:57
Ursprungligen av rhesus:

Menar du en RCA/Coax digitalingång? I så fall räcker det med en sån här: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=79664

Jag kör en mellan min MacMIni och min förstärkare och det funkar utmärkt.

Visst menade jag RCA kontakt :">

Skall köpa en sådan på Kjelle's

Såg att Creative släppt en ny produkt http://www.x-fi.com/ kanske det kan vara nåt......

Cheers

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-14 21:10

Får inte ut något ljud - digital ut via omvandlaren och koax in på högtalar systemet.

På inställningar för ljud "system preference" digital out - skall det gå att bocka/välja mute? Är det någon annan inställning jag glömt?

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-14 23:23

Prövade att starta windows och testade ljudet där, där fick jag ljud genom digital out, men i os x får jag inget ljud, bara skrap/knasster ljud. Finns det flera inställninga i os x?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-06 00:35

aah.. finns lite olika möjligheter osv. men just 5.1 tror jag inte du får ut utan typ creative externt ljudkort eller dy.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-11-06 03:54

Det behövs väl en A/V-reciever som kan avkoda 5.1-ljudet för att därefter kunna skicka vidare anlog signal till högtalarna.

Det har diskuterats ljudligt (haha) tidigare huruvida man får ut digitalt ljud. Har du gjort en sökning här på 99mac?

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-15 18:30
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Det har diskuterats ljudligt (haha) tidigare huruvida man får ut digitalt ljud. Har du gjort en sökning här på 99mac?

Gjort sökning men inte hittat något som hjälpt mig......:'(

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-15 20:31

Nu fungerar det Jag drog ut optokabeln lite ur opto/koax konverten och vips så fick jag ljud i grejorna Vet inte om det är fel på konverten eller optokabeln, men det fungerar inte ifall jag trycker in optokabeln i botten i konverten.

Cheers

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-18 20:37

Det var fel på min opto/kaox konverter - fick den utbytt på Kjelle's - nu fungerar allt perfekt.

1
Bevaka tråden