Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kollegor i himlen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-04 15:24

Aftonbladets nätupplaga skriver:

"För sju år sedan dödade Jackie Arklöv två poliser med nackskott i Malexander.
Nu föreläser han för deras blivande kollegor på Polishögskolan."

Ehhhh....?

Alla trubadurer är väl kollegor med Bellman? Eller blir det med tiden? Det går ju att tolka det på två sätt. Är Avigsidan meddelad?

Nu var det ju inte alls sådär som media proklamerat tydligen..
http://www.expressen.se/ego/c_0/index.jsp?a=740811

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-04 21:12

Aftonblaskan har ändrat sin rubrik nu.

Polismördaren träffade studenter på Kumla - bakom polishögskolans rygg ”Det kändes en aning vrickat med tanke på vad jag gjort.”

Men det var väl formuleringen "blivande kollegor" som var poängen? Om han föreläst eller blivit intervjuad är ju bara en faktadetalj. Aftonbladet skriver - fortfarande:

För sju år sedan dödade Jackie Arklöv två poliser med nackskott i Malexander. Nu har han träffat några av deras blivande kollegor och berättat att han tagit avstånd från nazismen.

Nå, är man kollega med Jesus om man är präst?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-05 00:34

Det låter vrickat, men jag antar att de dödade poliserna kallas kollegor även om de är döda. Studenterna på polishögskolan är ännu ej poliser men blivande sådana, med denna logik skulle de i så fall handla om just blivande kollegor. Det låter ju knäppt men det kanske är så de tänkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-08 11:32
Ursprungligen av ylipaa:

Det låter vrickat, men jag antar att de dödade poliserna kallas kollegor även om de är döda. Studenterna på polishögskolan är ännu ej poliser men blivande sådana, med denna logik skulle de i så fall handla om just blivande kollegor. Det låter ju knäppt men det kanske är så de tänkt.

Jag kan nog inte hålla med dig där, om någon på mitt jobb skulle avlida så är han eller hon min fd kollega, numera avliden. Om någon nyanställs efter att min fd kollega avlidit så blir han knappast räknas som kollega med den avlidne.

Jag blev förresten påhoppad av Arklöv en gång för länge sedan i Lycksele. Jag sparkade honom på smalbenet och sprang utav bara helvete. Fegt, men så här i efterhand mycket klokt.

1
Bevaka tråden